عملیات اجرایی ٢٣٣ واحد مسکن محرومان در سه روستای اسماعیل آباد، چاهشک و فیانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

کلنگ اولین مسکن روستایی محرومان در اسماعیل آباد مشهد به زمین خورد

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد ظهر امروز ١٠ اسفند ماه ١۴٠١ در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومان در روستای اسماعیل آباد مشهد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شبکه خیرین مسکن‌ساز در سراسر کشور و مراکز استان‌ها شکل گرفته و به ثبت قانونی رسیده است و هیات امنایی تحت عنوان هیات امنای مسکن محرومین حساب صد فعال است که خیرین با سیاست‌گذاری همین هیات امنا فعال هستند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تاکنون خیرین توانسته‌اند ٢١ هزار مسکن محرومین در سراسر کشور بسازند تا این واحدها در اختیار کسانی که سرپناه ندارند قرار بگیرد.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همه توان خود را پای کار آورده است تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مانند بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌ها که مسئولیت اجتماعی در بحث تامین مسکن محرومان را دارند، کاری انجام دهد.

روحانی‌نژاد درباره آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومین در استان گفت: امروز توفیق داشتیم در خراسان رضوی و در روستای اسماعیل آباد مشهد کلنگ ساخت ٢٣٣ واحد مسکن محرومان را با کمک خیرین به زمین بزنیم و امیدواریم به زودی زود شاهد ساخت این واحدها و واگذاری آن ها به محرمان باشیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دارد باید بتوانیم مسکن روستایی بیشتری را بهسازی و نوسازی کنیم تا در بلایای طبیعی شاهد خسارات جانی و مالی کمتری در روستاها باشیم و در سال ١۴٠١ سیل و زلزله در کشور موجب آسیب به خانه‌های روستایی شده است که بنیاد مسکن بازسازی ۶٠هزار واحد را در ٢٢ نقطه کشور در دست دارد.


پرداخت ١٩ هزار و ۵۰۰ مورد تسهیلات مسکن روستایی 

وی ضمن ارائه آمار واحدهای بهسازی و نوسازی شده در روستاهای کشور در ادامه افزود: در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بالغ بر ٢میلیون و ۷۰۰ هزار واحد روستایی را از ۵میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی بهسازی و نوسازی کرده است و طی سال جاری ٢٠٠میلیون تومان تسهیلات را دولت پرداخت کرده است که ١٩هزار و ۵۰۰ مورد از این تسهیلات مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

روحانی نژاد تشریح کرد: بنیاد مسکن منهای کمک محرومین ٧٠هزار واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بهزیستی، بنیاد مستضعفان و کمیته امداد در دست ساخت دارد که در راستای ارائه خدمات به محرومان است.

ساخت ١٧٠هزار واحد مسکن روستایی
همچنین در این مراسم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان رضوی ضمن اشاره به حمایت و مشارکت مردم در هشت سال دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس را با مشارکت مردم به پیروزی رساندیم و مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون با مشارکت مردم کارها را پیش برده است و اگر کارهای بزرگ می‌خواهیم انجام دهیم باز هم مردم کمک کننده هستند.

سید رضا موسوی‌نیا تشریح کرد: هر سال اقدام به ساخت واحدهای مسکونی کرده‌ایم و تا کنون ١٧٠هزار واحد مسکن در روستاهای استان ساخته شده است.

وی عنوان کرد: تا کنون با کمک خیرین در حاشیه شهر مشهد ۲ پروژه ۵٧٠واحدی و ۵٢٠واحدی در دست ساخت داریم اما پروژه ٢٣٣ واحد مسکونی که امروز آغاز می‌شود اولین پروژه روستایی ساخت مسکن محرومان با همکاری خیرین در استان است.

گفتنی است در حاشیه این مراسم ١۵٧هزارمین مسکن روستایی نوسازی و بازسازی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در روستای اسماعیل آباد به صاحب این واحد مسکونی واگذار شد.

خبرنگار: طاهره فجرداودلی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.