معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا در آستانه نوروز و همزمان با استقبال مردم از خرید کالای بهاره در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد.

برپایی نمایشگاههای عرضه کالای بهاره در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی اظهار کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره از ۲۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی مشهد گشایش می یابد که در این نمایشگاه کالاهای مختلف از جمله مواد غذایی، کیف و کفش، پوشاک و برخی از لوازم مورد نیاز شب عید با قیمت تحت نظارت بازرسان اصناف و اداره کل صنعت معدن و تجارت استان عرضه می شود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: با بهره گیری از ماده ۷۰ و ماده ۸۴ قانون نظام صنفی، فروش فوق العاده یا جشنواره فروش در مشهد و سایر شهرستانهای خراسان رضوی توسط اصناف در قالب نصب پارچه یا بنر به اجرا گذاشته می شود که کالاها در این بخش کمتر از نرخ بازار با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه می شود.

وی گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ نیز امسال به صورت همزمان با مدیریت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان و مشارکت دستگاه های اجرایی همکار شامل تعزیرات، اتاق اصناف و سازمان جهاد کشاورزی از ۱۵ اسفندماه آغاز می شود.

به گفته بیاتی طبق برنامه ریزی ها در ایام تعطیلات نوروز از ۳۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای همکاری با سایر دستگاه های نظارتی بهره گرفته شود.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به حضور ۶۰ درصد از واحدهای اقامتی کشور در خراسان رضوی و پیش بینی حضور ۱۰ میلیون زائر نوروزی امسال گفت: در طرح نظارتی مزبور اقلام و خدمات اصناف و واحدهای خدمات رسان در حوزه های قالیشویی، پارکینگها، رستورانها، واحدهای عرضه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی، واحدهای اقامتی، پایانه های مسافری، فرودگاه و راه آهن تحت نظارت قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات زیر نظر فرمانداری مشهد در این شهر تشکیل شده است که شامل ۱۲ کمیته نظارتی می شود، یکی از این کمیته ها مربوط به حوزه نظارت و بازرسی بوده و مسئولیت آن با این اداره کل است که فعالیت خود را از ۱۵ اسفندماه آغاز می کند.

بیاتی اضافه کرد: در مجموع ۶۰۰ بازرس از دستگاه های نظارتی مختلف در خراسان رضوی زیر مجموعه کمیته نظارت و بازرسی طرح ویژه نظارتی نوروز ۱۴۰۱ فعالیت می کنند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه چهار پایگاه اصلی نظارت بر بازار شب عید از ۱۵ اسفندماه مستقر و فعالیت خود را آغاز می کنند، افزود: ۱۴ دستگاه اجرایی نظارتی در قالب این پایگاه ها فعالیت دارند که نهادهایی از جمله تعزیرات، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان تاکسیرانی، اتاق اصناف و اداره استاندارد را شامل می شود.

وی بیان کرد: این پایگاه ها در خیابانهای امام رضا(ع)، شیرازی، طبرسی و نواب صفوی مشهد مستقر می شوند که در هر یک از این پایگاهها، یکی از روسای شعب تعزیرات حضور داشته تا به سرعت به تخلف صنفی رسیدگی کرده و جنبه مردمی جرم را بررسی نماید.

بیاتی گفت: سه پایگاه نظارتی دیگر هم از ۲۵ اسفندماه در پایانه مسافربری، فرودگاه و راه آهن مشهد به منظور نظارت بر حمل و نقل برون شهری، ریلی، زمینی و هوایی فعالیت خود را آغاز می کنند.

معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: ۶ مرکز دیگر در مشهد نیز محل دریافت گزارشهای مردمی در خصوص تخلفات صنفی خواهند بود که در محدوده اطراف حرم مطهر رضوی مستقر شده و بازرسان بسیج اصناف با حضور در این پایگاه ها گزارشهای مردمی را دریافت کرده و در اختیار گروه های بازرس قرار می دهند.

وی اضافه کرد: بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت در روزهای انتهایی سال در محورهای ارتباطی مشهد با "داورزن- سبزوار- زبرخان" ، "بردسکن- خلیل آباد- کاشمر- تربت حیدریه"، "گناباد- تربت حیدریه"، "قوچان-چناران- گلبهار" و "تایباد- تربت جام- فریمان" در ایستگاه های خدمت رسان مستقر شده و نظارت های لازم را بر نحوه عرضه کالا و خدمات به زائران و مسافران انجام خواهند داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.