وزیر امور خارجه سوریه گفت که ویرانی‌های ناشی از زلزله، وجدان کشورهای مدعی حقوق بشر را تکان نداد و آنها به سیاست زدگی و استانداردهای دوگانه خود ادامه دادند.

فیصل المقداد: زلزله سوریه وجدان مدعیان حقوق بشر را تکان نداد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری سانا، وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی ویدئویی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس، ضمن تأکید بر ضرورت حفظ نقش این شورا و ساز و کارهای آن بر اساس نظام نامه تأسیس تأکید کرد که سوریه مشتاق است در زمینه حقوق بشر بر اساس اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و احترام به حاکمیت ملی خود تلاش کند.

بر اساس این گزارش، «فیصل المقداد» در ادامه سخنرانی خود افزود: سوریه مجدداً اقدامات برخی از کشورهای عضو شورا را که به دنبال تحمیل تصمیمات و سازوکارهای سیاسی خود هستند، محکوم و رد می‌کند و این اقدام آنها را به منزله مداخله آشکار در امور داخلی کشورهای مستقل و نقض اصول و اهداف منشور سازمان ملل و بهره برداری از عناوین حقوق بشر قلمداد می‌کند.

وی ادامه داد: سوریه آنچه را که برای محافظت از شهروندانش در برابر تخلفات گروه‌های تروریستی لازم است، اتخاذ کرده و امنیت و ثبات را به مناطق آزاد شده بازگردانده و ابزارهای حمایتی و حفاظتی را برای ایجاد محیط مناسب برای بازگشت آوارگان و آوارگان تقویت کرده است.

المقداد با اشاره به زلزله سوریه افزود: فاجعه زمین لرزه شرایط سختی را که سوریه در ۱۲ سال گذشته پشت سر گذاشته است را عمیق‌تر کرد. این در حالی است که ویرانی‌های ناشی از زلزله، وجدان کشورهای مدعی حقوق بشر را تکان نداد و آنها به سیاست زدگی و استانداردهای دوگانه ادامه دادند و با توجه به شرایط حاد، چشمان خود را بر فریادهای درخواست کمک آسیب دیدگان و ندای خانواده‌هایشان بستند. این شرایط در حالی است که تجهیزات و مواد امداد و نجات ناشی به علت تحریم‌های غرب با کمبود مواجه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه خاطرنشان کرد: محاصره غیرقانونی باعث رنج انسانی عظیمی شده و بهره مندی از حقوق اولیه بشری مردم سوریه را محدود کرده و اقدامات قهری مانع از تأمین الزامات عملیات بشردوستانه و واکنش اضطراری به حوادث غیرمترقبه شده است و نشان می‌دهد که خطر تحریم‌ها کمتر از زلزله نیست.

وی در پایان تصریح کرد: سوریه بر حق مسلم خود برای بازپس گیری کامل جولان اشغالی و مخالفت با هرگونه اقدامی که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل برای تداوم اشغال خود انجام می‌شود، تاکید می‌کند. دمشق ارتکاب نقض فاحش حقوق بشر توسط نظامیان اشغالگر و باندهای شهرک نشین در جولان اشغالی سوریه و اراضی اشغالی فلسطین را محکوم و بار دیگر بر حمایت بی دریغ خود از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل تأکید می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.