یکی از رهبران حزب‌الله لبنان برخی کشورهای خارجی را به ممانعت از دیدار و توافق گروه‌های لبنانی با یکدیگر متهم کرده و گفت، کسانی که با گفت‌وگو مخالفت می‌کنند، کشور را به سوی شرایط بدتر سوق می‌دهند.

حزب‌الله: کشورهای خارجی آشکارا مانع گفت‌وگوی لبنانی‌ها می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی این حزب درباره تداوم خلأ ریاست جمهوری در لبنان از پنج ماه قبل تاکنون، اظهار کرد: بحران معیشتی رو به وخامت بوده و بحران‌های اقتصادی، مالی، آموزشی و قضایی با سرعت و وخامت شدیدی به مرز فروپاشی کامل رسیده‌اند.

این رهبر حزب‌الله لبنان گفت: آغاز راه‌حل منطقی، عادی و واقع‌بینانه برای خروج از این بحران‌ها و ممانعت از فروپاشی توافق درباره رئیس جمهوری است.

قاووق در ادامه تاکید کرد: کسانی که با گفت‌وگو و توافق مخالفت می‌کنند، کشور را به سوی شرایط بدتر سوق می‌دهند، بر کسی پوشیده نیست که برخی کشورهای خارجی مانع دیدار، گفت‌وگو و توافق لبنانی‌ها با یکدیگر می‌شوند.

وی افزود: کشورهای خارجی که مانع رایزنی و گفت‌وگوی لبنانی‌ها می‌شوند، فروپاشی کامل را برای لبنان رقم می‌زنند و این کشورها رسوا و شناخته شده هستند.

این عضو حزب‌الله لبنان در ادامه توقف این وضعیت را خواستار شد و گفت: اولویت بزرگ حزب‌الله تسریع در نجات کشور و کاهش مشکلات لبنانی‌ها است.

قاووق افزود: گروه دیگر گروه چالش و مقابله است که اولویتش مقابله داخلی است نه نجات کشور و ما را متهم می‌کنند؛ اما ریسمان دروغ کوتاه است و موضعگیری‌ها و نیات واقعی آشکار شد و آنها توقف علنی را اعلام کردند.

وی ادامه داد: شکست خوردن و به بن‌بست رسیدن گروه چالش و مقابله آنها را ناامید کرد و این شکست دلیل فریاد زدن‌ها و تنش‌شان است و بی‌ادبی آنها در چند روز گذشته به حد اهانت به ما و قوانین و عزت ما رسیده است.

این چهره حزب‌الله در پایان گفت: ما آماده دیدار و گفت‌وگو خواهیم ماند و گروه دیگر باید از احتمال اینکه فشارهای خارجی ما و هم‌پیمانان‌مان را مجبور کند تسلیم طرح فتنه شویم، ناامید شود.

گفتنی است؛ لبنان از ۳۱ اکتبر ۲۰۱۱ با خلأ در پست ریاست جمهور مواجه است و پارلمان این کشور با وجود برگزاری ۱۱ جلسه موفق به انتخاب رئیس جمهوری نشده است و دولت موقت به ریاست نجیب میقاتی مدیریت امور کشور را در دست دارد.

همزمان با این بحران سیاسی در لبنان بحران اقتصادی شدیدی نیز شکل گرفته که ۸۰ درصد لبنانی‌ها را به زیر خط فقر برده و قیمت مواد غذایی ۱۲۰۰ درصد افزایش داشته و همچنین واحد پول این کشور بیش از ۹۵ درصد ارزش خود را از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.