در بحث عوارض نوسازی اگر کسی عوارض خود را پرداخت نمی‌کرد مشمول جریمه میشد اما کلیه این جرایم از سال ۱۳۴۸ تا ۱۴۰۰ بخشوده شده است.

جرائم عوارض نوسازی از سال ۱۳۴۸ تا به امروز بخشیده شد

به گزارش قدس آنلاین، علی خوشنود، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری و با اشاره به قبوض عوارض، اظهار کرد: از ۱۰ اسفند ماه قبوض عوارض پایدار در قالب قبوض نوسازی، پسماند مسکونی، کسی و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند توزیع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قوانین جدیدی تصویب شده است تصمیم گرفتیم امسال یا بهترین نحو ممکن قبوض را با دست شهروندان برسانیم.

خوشنود با بیان اینکه قبوض شهرداری به شکل خاصی منتشر می‌شد، گفت: در پشت و روی قبوض نرخ بهای عوارض و نماد برج میلاد و برج آزادی حک می‌شد؛ اما از امسال به جای آنکه عکس نمادهای تهران حک شود برنامه‌های سال ۱۴۰۲ و پروژه‌هایی که به پایان رسیده‌اند نوشته شده است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری با اشاره به قوانینی که امسال وضع شده است، اظهار کرد: در بحث عوارض نوسازی اگر کسی عوارض خود را پرداخت نمی‌کرد مشمول جریمه می‌شد؛ اما همه این جرایم بخشوده شده است و این بخشودگی از سال ۱۳۴۸ تا ۱۴۰۰ و برای تمام شهروندان کشور را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰ درصد به عنوان جایزه خوش حسابی اعمال می‌شود و برای کسب و پیشه نیز تاکنون هیچ جریمه ای نداشته و یعنی تمام عوارضی که از کسبه درخواست شده بدون هیچ جریمه است.

خوشنود درباره عوارض پسماند گفت: این عوارض شامل جریمه نمی‌شود؛ اما با نرخ روز باید پرداخت شود و در سال ۱۴۰۰ با سی درصد افزایش مواجه شد و البته در شورای شهر موافقت شد که پسماند کسبه برای سال ۹۹ و پیش از آن با همان نرخ سال ۹۹ محاسبه شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری یا اشاره به توزیع قبوض بیان کرد: در گذشته این قبوض توسط نیروهای پست توزیع می‌شد؛ اما به دلیل آنچه شهروندان در این رابطه گلایه‌هایی داشتند قرار بر این شد تا قبوض توسط همکاران خودمان در نواحی توزیع شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.