سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: طرح اوکراینی برای ترور «کنستانتین مولافیو» مالک شبکه تلویزیونی «سارگراد» خنثی شد.

ترور میلیونر روس و صاحب یک شبکه تلویزیونی خنثی شد

به گزارش قدس انلاین، نهاد ارشد اطلاعاتی و امنیتی روسیه اعلام کرد که طرح اوکراین برای کشتن یک چهره شناخته شده روس را ناکام گذاشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که یک نقشه اوکراینی برای ترور «کنستانتین مولافیو» مالک شبکه تلویزیونی محافظه‌کار «سارگراد» و کارآفرین شناخته شده روس خنثی شده است.

به گزارش راشاتودی، این نهاد اطلاعاتی روسیه همچنین خبر داد، تلاش برای ترور مولافیو توسط نئو نازی‌های متولد روسی مستقر در اوکراین طراحی شده بود.

طبق اعلام  سرویس امنیت فدرال روسیه، عاملان حمله تروریستی در نظر داشتند به خودروی این شهروند روس بمب بچسبانند و کاری را که با «داریا دوگینا» دختر «الکساندر دوگین» کردند، تکرار کنند.

داریا دوگینا مرداد ماه سال جاری بر اثر انفجار خودرو در مسکو جانش را از دست داد. یک فرد نزدیک به داریا گفت: خودرو متعلق به پدرش بود. داریا خودرو دیگری داشت اما این‌بار آن‌را برای رانندگی انتخاب کرد.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» الکساندر دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای خوانده که اثرگذاری بالایی بر رئیس‌جمهور روسیه داشته و از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه اواخر مرداد ماه اعلام کرده بود که این جنایت توسط سرویس‌های ویژه اوکراین طرح ریزی و انجام شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه امروز دوشنبه خود اعلام کرد که «دنیس کاپوستین» رهبر گروه موسوم به «سپاه داوطلبانه روسیه» در پس تلاش برای ترور کنستانتین مولافیو بود و اعضای این گروه در حال اجرای فرامین سرویس‌های ویژه اوکراین بودند.

این نهاد اطلاعاتی روسیه افزود، دو نفر به نام‌های «کینر» و «یوشکوف» عامل اجرای توطئه ترور بودند و به دلیل مقاومت در برابر دستگیر شدن توسط نیروهای امنیتی، کشته شدند.

کنستانتین مولافیو در واکنش به انتشار خبر خنثی شدن ترور او اعلام کرد که هیچ اتفاقی باعث نخواهد شد که مواضع میهن پرستانه و صادق او در قبال روسیه تغییر کند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که عدالت درباره پرونده ترور دوگینا اجرا شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.