انتشارات به‌نشر همزمان با فرارسیدن میلاد مبارک حضرت بقیة‌الله، مهدی موعود(عج) و جشن نیمه شعبان اقدام به چاپ جدیدی از عناوین خود در حوزه مهدویت کرده است.

چند کتاب خواندنی برای نیمه شعبان/ از امام زمان(عج) چه می‌دانیم؟

به گزارش قدس آنلاین، انتشارات به‌نشر همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و میلاد مبارک امام زمان(عج) اقدام به بازنشر چند عنوان از آثار خود و چاپ آثاری جدید با محوریت مهدویت و انتظار برای گروه‌های سنی مختلف بزرگسال و کودک و نوجوان کرده است. 

کتاب «شجره طوبی» از جمله این آثار است که به تازگی چاپ دوم آن در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. علیرضا رمضانیان، نویسنده این اثر، کوشیده در ۱۲ فصل به مهمترین پرسش‌ها درباره زندگی و شخصیت امام زمان(عج) پاسخ دهد؛ از این منظر نویسنده با بهره‌گیری از منابع روایی و تاریخی، تلاش کرده است کتابی جامع برای استفاده جوانان ارائه دهد و به مهمترین پرسش‌های مطرح در این زمینه پاسخی جامع دهد. 

پاسخ‌هایی به مهمترین پرسش‌ها درباره امام زمان(عج)

در معرفی این اثر آمده است: ظهور و قیام جهانی امام زمان(عج) به عنوان رخدادی مهم و مورد بشارت همه پیامبران و اولیای الهی در کانون نگاه علاقه‌مندان به مباحث مهدویت قرار دارد؛ به ویژه آن‌ که شیعیان آرزومند تحقق آن هستند و دشمنان نیز در بیم از دست دادن موقعیت خود آن را دنبال می‌کنند تا برای مقابله با آن غافلگیر نشوند. شجره طوبی با هدف آماده‌سازی منتظران و پاسخ به پرسش‌های آنان نوشته شده است.

کتاب , امام زمان (عج) , نیمه شعبان ,

«معرفت امام زمان(عج)» عنوان اولین فصل این اثر است. نویسنده مباحث این فصل را با طرح این حدیث که فرمود: «هرکس بمیرد و امام‌زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است» آغاز کرده و در ادامه، با اشاره به روایت‌های مختلف درباره اهمیت شناخت امام(عج) و وظایف شیعیان در این زمینه پرداخته است. 

نویسنده در سه فصل بعدی به شرایط و علائم قطعی ظهــور و چند مورد از علائم غیر حتمی می‌پردازد . در ادامه، زمان ظهور، سپاهیان حضرت(عج) و قیام اشاره شده است؛ نهضتی که از کنار کعبه آغاز می‌شود و یاران و پیروانش از سراســر جهان به او می‌پیوندند.

بیعت یاران و پیروان، امدادهای غیبی برای ریشه‌کنی ظلم در جهان، حکومت حضرت مهدی(عج)، اداره جهانی رها شده از ظلم و فساد، فرجام زندگی امام زمان(عج)، جهان پس از حضرت و اوضاع ترسیم شده از آن دوران، رجعت معصومین و ... از جمله موضوعاتی است که در دیگر فصول مورد بررسی قرار گرفته است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: امام زمان(عج) میثاق خداست و پیمان و عهد پروردگار است. طرح مسئلۀ امامت و مهدویت به آغاز نظام آفرینش بازمی‌گردد. گویا سیر نظام‌مند سنت الهی در سایۀ هدایت انبیاء و اولیاء، به زمینه‌سازی امامت و مهدویت پرداخته است و از همان آغاز راه، پیمانی ناگسستنی بین حق و حقیقت و امامت و مهدویت بسته شده است و انبیاء الهی با وفاداری به این پیمان، نبوت و رسالت را به اتمام رسانده و همۀ آنها زمینه را برای حضور و ظهور آن امام همام(عج) آماده کرده‌اند تا بشریت لیاقت بهره‌مندی از وجود نازنین و مبارک او را داشته باشند.

وظیفه منتظران ظهور چیست؟

کتاب «یک داستان دنباله‌دار» از جمله آثار تازه‌منتشر شده به‌نشر در حوزه انتظار و مهدویت است. کلر ژوبرت، نویسنده، در این اثر به روایت داستانی درباره وظایف پیروان و عاشقان امام زمان(عج) پرداخته است. 

«یک داستان دنباله‌دار» که در مجموعه «مهربان‌ترین پدر» منتشر شده، به پرسش‌های کودکان درباره امام زمان(عج)، انتظار و وظایف منتظران در قالب داستان پاسخ می‌دهد. 

کتاب , امام زمان (عج) , نیمه شعبان ,

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: 

تعطیلات پارسال، من و طاها و سارا رفتیم خانه پدربزرگ. آنجا که بودیم، هر شب قبل از خواب، پدربزرگ داستانی از زندگی امام‌ها برایمان تعریف می‌کرد. همیشه اول می‌گفت: روزی روزگاری در زمان‌های قدیم ...

یک شب سارا پرسید: «امام‌ها فقط در زمان‌های قدیم بودند بابایی؟» من هم بعضی وقت‌ها، با شنیدن این داستان‌ها، توی دلم می‌گفتم خوش به حال آدم‌های آن زمان‌ها. طاها پرسید: «پس ما چه بابابزرگ؟ یعنی خدا هیچ امامی برای زمان ما نگذاشته؟»

پدربزرگ گفت: «چرا بچه‌ها. همه امام‌ها راهنمای مردم در همه زمان‌ها هستند، ولی ما هم امام زمان خودمان را داریم. فردا که رفتیم جنگل، داستانشان را توی راه می‌گویم.» بعد هر چه خواهش کردیم و الکی قهر کردیم، قبول نکرد که همان شب تعریف کند. ...

به‌نشر این اثر را در ۲۴ صفحه با تصویرگری هادی محمدیان منتشر کرده است. 

قصه‌هایی شیرین از زندگی امام زمان(عج)

به‌نشر همچنین چاپ جدید چند اثر برای گروه سنی کودک و نوجوان را نیز عرضه کرده است که از این مجموعه می‌توان به کتاب مسلم ناصری با عنوان «پرنده آرزو» اشاره کرد. این اثر که چهاردهمین جلد از مجموعه «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین(ع)» را تشکیل می‌دهد، قصه‌هایی از زندگی امام زمان(عج) را برای کودکان روایت می‌کند. 

کتاب , امام زمان (عج) , نیمه شعبان ,

این کتاب حاوی پنج داستان از زندگی امام زمان(عج) برای رده سنی هفت تا ۱۲ سال است. مخاطب با مطالعه این داستان‌ها با بخشی از سیره و سبک زندگی امام دوازدهم شیعیان آشنا می‌شود. در ابتدای کتاب، برای آشنایی بیشتر مخاطب با شخصیت حضرت مهدی(عج) زندگی‌نامه کوتاهی از ایشان نیز با عنوان «تصویری از بهار» ارائه شده است. 

انتشارات به‌نشر چاپ نهم این اثر را با تصویرگری محمدحسین صلواتیان به قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.