تیم ملی فوتبال جوانان ایران پس از صعود به عنوان صدرنشین گروه B، صبح دیروز فرغانه ازبکستان را به مقصد تاشکند ترک کرد تا خود را برای بازی با عراق در یک چهارم نهایی جام ملت های زیر ۲۰ سال آسیا آماده کند.

پس از پیروزی مقابل ویتنام و صعود به عنوان سرگروه؛ ایران- عراق در یک چهارم نهایی جام ملت‌ها

ملی پوشان جوان کشورمان دیروز همراه با کاروان تیم‌های ملی ازبکستان و اندونزی وارد تاشکند شدند.
طبق برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا دور حذفی جام ملت های زیر ۲۰ سال آسیا در شهر تاشکند پیگیری می‌شود.
تیم ملی فوتبال جوانان ایران شنبه هفته آینده مقابل عراق بازی خواهد کرد.ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود توانست ویتنام را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شود. 
صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی ایران درباره دیدار با عراق در مرحله حذفی تأکید کرد: بازی به بازی پیش می رویم. هدفمان ابتدا رسیدن به جام جهانی و سپس قهرمانی در جام ملت های آسیاست. عراق تنها حریف باقیمانده برای جهانی شدن است. لایق رفتن به این رقابت‌ها هستیم. دیگر این هدف دور از دسترس نیست.
او در پایان خاطرنشان کرد: می دانیم دعای خیر مردم پشت سرمان است. امیدوارم همچنان از ما چشم‌پوشی نکنند و باز هم انرژی مثبت بفرستند و دعا کنند بتوانیم بار دیگر دل آن‎ها را شاد کنیم.
گفتنی است این مسابقه از چند جهت اهمیت دارد. نخست اینکه تیم برنده در این دیدار راهی نیمه نهایی شده و سهمیه جام جهانی جوانان را کسب می‌کند. از سوی دیگر هدایت تیم عراق بر عهده «عماد محمد رضا» مهاجم سابق تیم ملی عراق و باشگاه سپاهان است که سابقه زیادی در لیگ ایران دارد.
عراق در آخرین دیدار مرحله گروهی برابر سوریه به میدان رفت و در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با یک گل پیروز بود، در دقیقه ۵+۹۰ گل تساوی را دریافت کرد. این گل سوریه حتی می‌توانست صعود عراق به مرحله یک‌چهارم را منتفی کند، اما این تیم به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به اندونزی راهی مرحله بعد شد.
سرمربی تیم فوتبال جوانان عراق تأکید کرد تیمش کار سختی در بازی برابر جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا دارد. عماد رضا در ادامه گفت: با تیم ایران روبه‌رو خواهیم شد که تیم مهمی است. قدرت فوتبال ایران را می‌شناسم چون ۹ سال در این کشور بازی کرده‌ام. نقاط قوت و ضعف تیم ایران را بررسی خواهیم کرد. امیدوارم تیم ما در دیدار بعدی خود موفق شود و با صعود به جمع چهار تیم، سهمیه جام جهانی بگیرد.

خبرنگار: حمیدرضا عرب

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.