لبخند بر لب داشتند و اشک‌ شوق در چشم، با اشتیاق و صلوات‌گویان در میدان شهدا گرد آمده بودند تا اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد را رقم بزنند.سربازان و مشتاقان حضرتش، کوچک و بزرگ پا به پای هم لحظه به لحظه به سیل جمعیت اضافه می‌شدند.

اجتماع عظیم منتظران ظهور با حضور میلیونی عاشقان حضرت مهدی(عج) در سراسر کشور به‌ویژه در ارض اقدس رضوی و مسجد جمکران برگزار شد؛ شکوه هم‌عهدی
بچه‌های کوچک کالسکه‌سوار و دهه نودی‌های بزرگ‌تر با سربند «منتظر ظهور» و «سرباز کوچک امام زمان(عج)» بین جمعیت به چشم می‌خوردند. پرچم‌های رنگی و پلاکاردهایی که در دست مردان و زنان بود از تبیین «حکم جهاد رهبری برای فرزندآوری» تا نویدبخشی «امام زمان(عج) با سپاهی از شهیدان خواهد آمد» را به دیگران اطلاع می‌داد و عکس‌های شهیدان دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت هم همراه همیشگی مردم بود.بنرهای رنگی بزرگ «اللهم عجل لولیک الفرج» که دانش‌آموزان مدارس مختلف آن‌ها را با پروانه‌های رنگی تزئین کرده بودند، سوژه عکاسی خیلی از بچه‌ها و بزرگ‌ترها شده بود که در کنارش با خانواده و تکی عکس می‌گرفتند.
اجتماع عظیم منتظران ظهور با حضور میلیونی عاشقان حضرت مهدی(عج) همزمان با سراسر کشور در مشهد مقدس و مسجد جمکران برگزار شد. در مشهد، همه عرصه میدان شهدا و خیابان‌های اطراف، ازدحام جمعیت بود و دورتا دور جمعیت، غرفه‌های مختلف هیئت‌ها برپا بود که خدمات متنوعی از قبیل صبحانه، سربند، خدمات پزشکی، نقاشی روی صورت بچه‌ها و بادکنک، پرچم و... را در ابتدای ورود به خیل عظیم جمعیت ارائه می‌دادند.جمعیت پیش از ساعت ۹ کم کم وارد میدان می‌شدند. مراسم با دعای ندبه‌ای آغاز شد که بازگو کننده دلایل غیبت و تأسف بر غیبت امام زمان(عج) است و همه عاشقان منتظر، دسته‌جمعی قرائت کردند. صندلی‌های گذاشته شده در همان لحظات اولیه پر شد و مردم در اطراف ایستاده دعای ندبه و ادامه برنامه را دنبال می‌کردند.

انتظار فرج، تنها خواستن امام زمان(عج) نیست 
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، در اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد  اظهار کرد: انتظار فرج در بیان امام صادق(ع) دو بعد دارد و بعد اول آن خواستن امام زمان(عج) است که همه افرادی که امروز آمده‌اند، ظهور امام زمان(عج) را می‌خواهند و این بعد اول انتظار در همه ما محقق است.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، بُعد دوم منتظر ظهور را، راه افتادن به دنبال امام زمان(عج) دانست و تأکید کرد: در این راه باید موانع ظهور را برداریم و این ما هستیم که در مبارزه با جرایم و جنایات، راه را برای ظهور آماده می‌کنیم. وی با تأکید بر اینکه ظهور فقط به خواستن نیست، متذکر شد: انتظار در بعد دوم کامل می‌شود. نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، آماده کردن جهان برای ولایت صاحب‌الزمان(عج) را تشریح کردند، افزود: گام اول انقلاب تشکیل انقلاب و حکومت اسلامی بود که محقق شد و گام دوم آماده کردن جهان برای ولایت عظمای صاحب‌الزمان(عج) است.
آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: گام دوم انقلاب را باید محکم برداریم که در حقیقت همان راه افتادن دنبال امام زمان(عج) و بعد دوم انتظار است.  امر به معروف و نهی از منکر باید یک جریان فرهنگی قوی و جدی بین منتظران باشد.وی مبارزه با هر فسق و فجوری را که مانع ظهور حضرت است، از الزامات منتظران ظهور دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم خصوصاً در زمان حال که دشمن، حجاب را موضوعی حکومتی و اجباری اعلام می‌کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: مسئله 
امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک جریان فرهنگی قوی و جدی در زندگی ما نقش داشته باشد.
امام جمعه مشهد با ابراز اینکه نباید در مقابل منکر، وحشت کنیم و تحت تأثیر جو دشمن قرار گیریم، گفت: در مسئله حجاب به دنبال خشنودی دشمن نباشیم و اگر ملاحظه دشمن را کردیم و قدمی 
برنداشتیم، مطمئناً در راه امام زمان(عج) نیستیم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: با جوی که الان دشمن در کشور ساخته است و حجاب را حکومتی و اجباری دانسته‌اند، دست دولت را برای اقدام بسته‌اند و شما خواهران و برادران به صورت مردمی باید ورود پیدا کنید و جلو کشف حجاب را در کشور بگیرید.

سنگلاخ ظهور، استکبار جهانی است
آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: در حال حاضر مانع و سنگلاخ ظهور، استکبار جهانی است و مبارزه و مقابله با استکبار در عرصه اقتصادی و سیاسی بزرگ‌ترین مبنای به دنبال امام زمان(عج) راه افتادن و انتظار فرج است.وی با تأکید بر اینکه اگر بعد دوم انتظار فرج را محقق کردیم، به ما منتظر امام زمان(عج) می‌گویند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا(ع) یکی از نمادهای به دنبال حضرت راه افتادن است.
ما بعد از گریه و استغاثه با امام زمان(عج) به سمت حرم حرکت می‌کنیم و میلاد امام زمان(عج) را به جدشان تبریک می‌گوییم.در ادامه مراسم، حاج احمد واعظی از مداحان 
اهل بیت(ع) شروع به مداحی کرد و مردم با دست زدن و پخش شکلات به شادی پرداختند.
در انتهای مراسم، جمعیت با شادی و همراهی با مداحان و خواندن مدح و ثنای ائمه(ع) به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند تا میلاد صاحب‌الزمان(عج) را به ولی نعمت ایران؛ حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) تبریک بگویند.
سیل مشتاقان حضرت مهدی(عج) یکپارچه از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی می‌آمدند و ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران منتظر حضرت صاحب‌الزمان(عج) با فریاد «لبیک یا حسین(ع)» آمدن منتقم خون حضرت اباعبدالله(ع) را خواستار شدند.

​​​​​​​خبرنگار: طیبه بازپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.