رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مشهد گفت: بیش از ۵۰ درصد پوشاک مورد نیاز مشهد تولید داخل است و به عنوان دومین قطب پوشاک کشور همیشه تهیه پوشاک در این شهر مقرون به صرفه بوده و مزیت دارد.

تهیه پوشاک در مشهد مقرون به صرفه است

سید مهدی لسان توسی در گفتگو با قدس خراسان اظهار کرد: بازار پوشاک آمادگی لازم برای حضور ۱۰ میلیونی زائران را دارد اما اولویت خرید خانواده‌ها و زائران برای تهیه پوشاک تغییر کرده است. 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مشهد گفت: اگر چه برای عید نوروز ١۴۰۲ بعد از دو سال کرونایی پیش‌بینی می‌شود مشهد میزبان ۱۰ میلیون زائر باشد و خانواده‌ها بیشتر لباس شب عید تهیه کنند اما باید گفت وضعیت بازار متاسفانه چندان جالب نیست و با توجه به شرایط اقتصادی موجود استقبال زیادی از خرید پوشاک نمی‌شود. 

پوشاک جزو کم تورم‌ترین اقلام است
 
وی افزود: باوجود اینکه پوشاک جزو کم تورم‌ترین اقلام مورد نیاز خانواده‌ها قرار دارد اما اولویت خرید آن فرق کرده و در ردیف آخرین خریدهای یک خانواده قرار گرفته است. 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مشهد در ادامه با تاکید بر آمادگی فروشندگان پوشاک برای عرضه کالای خود تصریح کرد: کمبودی در زمینه پوشاک نداریم و با توجه به تقاضای کمی که در بازار وجود دارد، واحدهای صنفی به اندازه کافی پوشاک مناسب مردم مشهد و زائران را موجود دارند.

وی با اشاره به جایگاه پوشاک تولیدی مشهد در سبد سوغات زائر عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد پوشاک مورد نیاز مشهد تولید داخل است و به عنوان دومین قطب پوشاک کشور همیشه تهیه پوشاک در این شهر مقرون به صرفه بوده و مزیت دارد و پوشاک برای تامین نیاز زائران زیاد است اما متاسفانه تورم موجود و هزینه‌های سنگین تهیه اسکان و ارزاق عمومی این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد.

لسان توسی با بیان اقدامات نظارتی و کنترلی بر بازار پوشاک تصریح کرد: اتحادیه پوشاک مشهد همزمان با سراسر کشور جهت تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده، اقدام به برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌العاده ویژه نوروز کرده است که این طرح با ارائه بنرهای متحدالشکل و تخفیف‌های ۱۵ و ۲۰ درصدی توسط واحدهای صنفی سطح شهر در حال اجرا است که هدف از آن ایجاد شرایط برای منتفع شدن تولید کننده، عرضه کننده و مصرف کننده است.

خبرنگار: تکین دانش 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.