وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گلایه مردم از کمبود بلیت، گفت: نوروز امسال در بالاترین سطح تقاضای سفر قرار داریم.

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی: نوروز امسال در بالاترین سطح تقاضای سفر قرار داریم

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم ورود ۵۰۰ دستگاه ناوگان تولید داخل به شبکه ریلی، اظهار کرد: برای به سرانجام رسیدن کارها در وزارت راه و شهرسازی همت بیشتری نیاز است.

وی به ثبت رکودهای راه‌آهن در جابه‌جایی ۲۹ میلیون مسافر در سال جاری اشاره کرد و گفت: راه‌آهن توانسته است فرسودگی‌های گذشته را تا حدودی جبران کند. تقاضای سفر ریلی زیاد است و به همین نسبت کار زیادتر؛ البته تمام شبکه حمل‌و نقل هم اکنون در نقطه اوج سرویس‌دهی قرار دارند.

به گفته بذرپاش، نوروز امسال در بالاترین سطح از تقاضای سفر قرار داریم و امید داریم بعد ماه‌ها فراز و نشیب نوروز امسال خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی با کیفیت بهتری باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است تا دو سال آینده در حوزه بار افزایش ظرفیت داشته باشیم؛ اما توقع داریم واگن‌های مسافری تا سال آینده همین زمان افزایش می‌یابد تا پاسخگوی تقاضای سفر باشد. در بخش حمل و نقل مسافری هوایی مشکلات زیاد است، البته در حوزه ریلی حداقل مشکلات را نمی‌پذیریم و نباید بشنویم «بلیت نیست».

بذرپاش گفت: شبکه ریلی با همکاری شرکت‌های خارجی و داخلی در حال افرایش است. شبکه ریلی در اختیار بخش خصوصی است و توقع داریم در بازسازی و تولید واگن و لوکوموتیو همکاری کنند تا ظرفیت را در سال آینده افتتاح کنیم.

برقی کردن قطار تهران- مشهد سال آینده وارد مرحله اجرایی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی همچنین از امکان واردات انواع لوکوموتیو و ناوگان ریلی با هدف توسعه صنعت ریلی خبر داد.

وی خبر داد: برقی کردن قطار تهران- مشهد که سال‌های طولانی روی زمین مانده بود با اتمام مذاکرات در سال آینده وارد مرحله اجرایی می‌شود و شاهد رونمایی از نسل جدید حمل و نقل ریلی با سریع‌السیر کردن قطار تهران- مشهد و بالعکس هستیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.