کارشناس و پیشکسوت فوتبال با بیان این که اعتماد کردن به یک مربی ایرانی نقطه مثبتی برای فوتبال ایران است گفت: سرمربی جدید تیم ملی باید برخی حواشی را از تیم دور کند و اجازه دخالت هم ندهد.

اولویت قلعه‌نویی در تیم ملی مشخص شد/ دلایل موفقیت استقلال در لیگ

هاشم حیدری کارشناس فوتبال در خصوص انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: باید حضور یک مربی ایرانی را به فال نیک بگیریم. با مربی خارجی به هیچ جا نرسیدیم و تنها پول بیت المال را بیهوده خرج او کردیم.

وی افزود: قلعه نویی مربی با تجربه‌ای است. تجربه تلخ گذشته در تیم ملی را با خود به همراه دارد و اگر امکانات لازم به او داده شود، مطمئناً می‌تواند تیم را به خوبی هدایت کرده و نتایج قابل قبولی هم بگیرد.

حیدری در پاسخ به این پرسش که چه فاکتورهایی لازم است قلعه نویی بتواند در تیم ملی موفق باشد، اظهار داشت: اولویت اول مبارزه با بازیکن سالاری است. با شناختی که از او داریم، اجازه چنین کاری نخواهد داد. دوم اینکه او باید به تیم ملی آرامش بدهد. از حواشی دوری کرده، انتقادهای سازنده را گوش دهد و با رسانه‌ها حتی مخالفانش تعامل خوبی داشته باشد.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: قلعه نویی باید بازیکن سفارشی که وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال یا هر جای دیگر به او معرفی می‌کنند را نپذیرد. داشتن دستیاران خارجی و ایرانی خوب می‌تواند ضامن موفقیت او باشد. به شرط آنکه فدراسیون فوتبال، رسانه‌ها و مردم از او حمایت کرده و با یک برد و یا باخت او را تنبیه یا تشویق نکنند.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا دستیاران خارجی می‌توانند کمک بیشتری کنند یا داخلی؟ گفت: این موضوع بستگی به تصمیم قلعه نویی دارد. چه خارجی و چه داخلی تصمیم گیرنده اصلی در مورد انتخاب و ترکیب سرمربی تیم است. اما بهتر است از نفراتی استفاده کند که دانش بالایی دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

مهاجم سابق آبی پوشان با ابرار خرسندی از پیشرفت فنی این تیم و رسیدن به رده دوم جدول رده بندی گفت: استقلال در نیم فصل دوم عملکرد بسیار خوبی داشت. ساختار تیم تغییر کرد، ترکیب عوض نشد، ثبات در تیم به وجود آمد و این مسائل باعث شد تا استقلال بتواند موفق باشد.

وی افزود: آبی‌ها از لحاظ روحی شرایط بسیار خوبی پیدا کرده اند. این که چه تیمی از بین استقلال، سپاهان و پرسپولیس قهرمان خواهد شد، مشخص نیست و تضمینی هم وجود ندارد که حتماً تیم اول جدول به قهرمانی برسد. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما تیمی که تمرکز و آرامش داشته باشد و هر بازی را برای خود تا پایان فصل فینال بداند، می‌تواند جام را بالای سر ببرد.

حیدری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تعطیلات لیگ به خاطر فیفا دی به استقلال ضربه خواهد زد یا خیر؟ گفت: این تعطیلی ترمز تیم‌های لیگ برتری را خواهد کشید و برای همه تیم‌ها این اتفاقات خواهد افتاد. ساپینتو یک مربی حرفه‌ای است و می‌داند چگونه بازیکنانش را در آمادگی کامل نگه دارد. سرمربی استقلال به خوبی آگاه است که روزهای خوبی در لیگ پیش روی اوست و یک اشتباه می‌تواند او را از قهرمانی دور کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.