نشریه پولیتیکو نوشت: اوکراین هیچ زمانی برای تلف کردن ندارد و آمریکا، کی‌یف را برای یک حمله در ماه مه آماده می‌کند.

پولیتیکو: آمریکا اوکراین را برای یک حمله در ماه مه آماده می‌کند

این نشریه آمریکایی افزود: پیش از حمله بزرگ علیه روسیه که برای اواخر بهار پیش بینی می‌شود، ارتش ایالات متحده تجهیزات را به میدان نبرد می‌آورد و آموزش نیروهای اوکراینی را با سرعت انجام می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا پس از یک نشست مجازی با «گروه ارتباط دفاعی اوکراین» روز چهارشنبه اعلام کرد که کی یف زمانی برای تلف کردن ندارد.

لوید آستین افزود: ما باید به سرعت و کاملا طبق تعهداتمان عمل کنیم. این مساله شامل ارسال قابلیت‌های زرهی به میدان جنگ و تضمین آموزش به سربازان اوکراینی می‌شود.

بر اساس این گزارش، درحالیکه بهار نزدیک می‌شود، مقام‌های آمریکایی درباره عرضه مهمات، دفاع هوایی و سربازهای با تجربه به اوکراین نگران هستند.

مسکو و کی‌یف به اعزام نیرو برای مبارزه در شهر باخموت در جنوب شرقی اوکراین که آمریکا آن را به لحاظ راهبردی مهم نمی‌داند، ادامه می‌دهند. اما پنتاگون اعلام کرد که بدون توجه به راهبرد جنگی اوکراین، آمریکا می‌خواهد سربازان اوکراینی تسلیحاتی داشته باشند که برای ادامه جنگ به آن نیاز دارند.

روسیه و اوکراین ماه‌هاست که حملاتی را علیه یکدیگر انجام می‌دهند و به دنبال از بین بردن قابلیت‌های طرف مقابل برای ادامه جنگ هستند. سربازان اوکراینی کمبود شدید مهمات اولیه، از جمله گلوله های خمپاره و گلوله های توپ را احساس می‌کنند.

مقامات آمریکایی تخمین می‌زنند که بیش از ۱۰۰ هزار نیروی اوکراینی از جمله با تجربه ترین سربازان در جنگ یک ساله کشته شده اند که بسیاری از این تلفات مربوط به شهر باخموت می‌شود. در این منطقه دو طرف متحمل تلفات گسترده شدند.

روسیه به رهبری سربازان گروه واگنر، این شهر جنوب شرقی را به مدت ۹ ماه محاصره کرده و نیروهای اوکراینی از تسلیم شدن خودداری می کنند. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین اصرار دارد که دفاع از باخموت، کلید تسلط بر دیگر شهرهای شرقی است.

گروه واگنر یا ارتش خصوصی واگنر یک گروه شبه‌نظامی یا شرکت نظامی خصوصی با وابستگی غیرمستقیم به ارتش روسیه است که با استخدام داوطلب در جنگ اوکراین حضور دارد.

«دارا ماسیکو» پژوهشگر ارشد سیاسی در موسسه رند در این بار گفت: روس‌ها به وضوح می‌خواهند تا مرزهای دونتسک به سمت غرب پیش بروند و برای انجام این کار، باید باخموت و شبکه جاده‌ای را که از آن عبور می‌کند، در دست بگیرند.

اما آستین وزیر دفاع آمریکا اخیرا به خبرنگاران گفت که باخموت «بیشتر یک ارزش نمادین دارد تا ارزش راهبردی و عملیاتی».

با این حال مقامات ایالات متحده بیشتر بر آماده کردن اوکراین برای یک حمله بزرگ بهاری برای بازپس گیری مناطق اشغال شده متمرکز شده‌اند که انتظار می‌رود تا ماه مه آغاز شود.

صدها تانک و خودروی زرهی غربی، از جمله برای اولین بار هشت خودروی زرهی که می‌توانند پل‌های متحرک ایجاد کنند و به سربازان اجازه عبور از رودخانه‌ها را بدهند، در مسیر حرکت به اوکراین هستند.

ایالات متحده و شرکای اروپایی نیز مقادیر زیادی مهمات و گلوله های ۱۵۵ میلی متری را در جنگ به کار می گیرد که برای اوکراین ضروری ترین نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.