واشنگتن مشکلات مربوط به کودکانی که از افغانستان به ایالات متحده آورده شده اند را نادیده می گیرد.

روسیه: آمریکا مشکلات کودکان پناهجوی افغانستان را نادیده می‌گیرد

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن مشکلات مربوط به وضعیت کودکان افغانی را که به آمریکا منتقل شده‌اند، نادیده می‌گیرد.

براساس اطلاعاتی که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده، پس از سقوط افغانستان بدست گروه طالبان در تابستان ۲۰۲۱، حداقل ۲۳۴ کودک از والدین خود جدا و ۴۲ کودک بدون رضایت در خانواده‌های دیگری تحت سرپرستی قرار گرفتند.

وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «واشنگتن مشکل کودکان افغان را که به ایالات متحده برده شده اند، نادیده می‌گیرد. حدود ۲۳۴ کودک افغان از والدین خود جدا شده اند که در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند.»

براساس این گزارش، از مجموع ۸۲ هزار نفر شهروند افغانستان که هنگام سقوط طالبان از افغانستان خارج شدند، تنها ۴۵۰۰ نفر از وضعیت پناهندگی در ایالات متحده برخوردار شدند. این وزارتخانه افزود: «بقیه شهروندان بر اساس تصمیم اخیر کنگره، تنها حق اقامت دو ساله در آمریکا را دارند که وضعیت تنها ظرف شش ماه به پایان می‌رسد.»

وزارت خارجه روسیه گفت: «ما عمیقاً از سیاست باج‌گیری آشکار دولت آمریکا از رهبری کنونی افغانستان ناراحتیم، در حالی که غربی‌ها خودشان حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، با اعمال تحریم‌ها، مسدود کردن ذخایر ملی، تهدید به قطع کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی خواستار رعایت دقیق حقوق بشر طبق مدل غربی هستند.»

اوضاع در افغانستان پس از خروج غیرمسئولانه و ناگهانی آمریکا رو به وخامت گذاشت و موجی از شهروندان این کشور در تلاش برای پناهنده شدن به دیگر کشورها مهاجرت کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.