۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 858646

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: امسال ۲۰ وقف جدید در استان به ثبت رسید که نیمی از آن منقعتی است.

۲۰ وقف جدید در استان بوشهر ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور  اظهار کرد: استان بوشهر نزدیک به ۵۰۰ موقوفه منفعتی دارای درآمد دارد که درآمدهای حاصل از آن در راستای اجرای نیات واقف هزینه می‌شود.

وی افزود: از موقوفه‌های منفعتی جدید در این استان بوشهر می‌توان به وقف برای برپایی مراسم مرتبط با حضرت خدیجه (س) و بصیرت افزایی درباره امام زمان(ع) اشاره کرد که پیش از این وقفی با این موضوع وجود نداشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر عنوان کرد: یکی از نیازهای استان بوشهر وقف در موضوعات سلامت، بهداشت و درمان و علم و فناوری و توسعه پارک‌های علم و فناوری، علم آموزی و کارآفرینی است تا جامعه از منافع آن بهره‌مند شود.

اسماعیل‌پور اضافه کرد: ازدواج آسان جوانان و تهیه جهیزیه و برپایی جشن ازدواج نیز یکی دیگر از نیازهای استان بوشهر است که تنها یک مورد وقف منفعتی با این نیت ثبت شده و خیران می‌توانند در این زمینه واقف باشند.

وی یادآور شد: امسال از محل نیات واقفانه استان بوشهر ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی و ۵۰۰ بسته نوشت افزار میان نیازمندان استان بوشهر توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر ادامه داد: این استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی دارد که در قالب مسجد، حسینیه، زینبیه، فاطمیه، مهدیه، دارالقرآن و آرامستان به ثبت رسیده است.

اسماعیل‌پور عنوان کرد: ۲۰ موقوفه جدید استان بوشهر در شهرستان‌های دیر، دشتستان، دشتی و جم وقف شده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.