تظاهرکنندگان آمریکایی در مقابل ساختمان کاخ سفید، سیاست خارجه کشورشان را محکوم و تاکید کردند که این سیاست‌ها چیزی جز ویرانی و گرسنگی برای مردم جهان به دنبال نداشته است.

سالروز اشغال عراق؛ تظاهرات آمریکایی‌ها علیه سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن

ساکنان واشنگتن، پایتخت آمریکا همزمان با بیستمین سالروز یورش نظامیان آمریکایی به خاک عراق، تظاهراتی را در محکومیت سیاست خارجه کشورشان مقابل کاخ سفید برگزار کرده و از نهادهای آمریکایی خواستند با جنگ‌ها مخالفت کنند.

همچنین تظاهرکنندگان آمریکایی تاکید کردند که سیاست‌های دولت‌های پیاپی کشورشان تنها ویرانی و گرسنگی را برای مردم جهان به همراه داشته‌اند.

آنها در این اعتراض به سیاست کشورشان درباره تحریم‌های شدید علیه سوریه، استقرار پایگاه‌های نظامی در خاک این کشور، حمایت از جنگ در اوکراین و تشدید تنش با چین پرداختند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات توقف حمایت نظامی آمریکا از اوکراین، آغاز مذاکرات صلح، خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و توقف حمایت نامحدود کشورشان از رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

رالف اکوس، بازرس سابق سازمان ملل در گزارشی افشا کرد که دولت بوش طرحی برای خودداری از حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ را نادیده گرفت و عراق در آن زمان آنگونه که واشنگتن مدعی بود، سلاح کشتار جمعی نداشت.

چند روز قبل موسسه امور بین‌الملل "واتسون" گزارشی ۲۷ صفحه‌ای را منتشر کرد که در آن کل هزینه‌های جنگ آمریکا در عراق و سوریه بررسی و اعلام شد که در این جنگ‌ها زندگی نیم میلیون انسان از دست رفت و ۲.۸۹ تریلیون دلار هزینه شد، همینطور بیش از هفت میلیون تن از سکنه عراق و سوریه در حال حاضر آواره بوده و حدود هشت میلیون تن دیگر در داخل این کشور آواره شده‌ و از مناطق اصلی زندگی‌شان مهاجرت کرده‌اند.

نظامیان آمریکایی مارس ۲۰۰۳ به خاک عراق یورش بردند و بیشتر نیروهای ائتلاف و نیروهای آمریکایی سال ۲۰۱۱ عراق را ترک کردند، اما آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۴ با اعلام تشکیل ائتلافی بین‌المللی به بهانه مبارزه با داعش، عملیات نظامی را در عراق و سوریه از سر گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.