نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به افزایش ۲۷ درصدی دستمزد گفت: در جلسه این شور سیاست های دولت در مهار تورم و بسته حمایتی از کارگران اعلام شد که به این نقطه از دستمزد رسیدیم.

حمایت دولت از کارگران با مهار تورم/ نماینده کارگران: در تعیین دستمزد کم فروشی نکردیم

علی خدایی بامداد دوشنبه در پایان جلسه شورای عالی کار اظهار کرد: در نهایت پس از ساعت ها چانه زنی و گفت و گو با شرکای اجتماعی، عددی به عنوان دستمزد کارگران تعیین شد.

وی افزود: گروه کارگری به این افزایش رضایت داد ولی رضایت دادن به معنای راضی بودن قلبی نیست ما در کنار کارگران هستیم و مشکلات آنان را در معیشت می دانیم ضمن اینکه سیاست های دولت و وعده در مهار تورم اعلام شد که این امر ما را به این نقطه از دستمزد رساند.

نماینده کارگران در جلسه شورای عالی کار با اشاره به حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارگران گفت: مرتضوی اعلام کرد که اگر در سال آینده تغییری در پرداختی کارمندان دولت بیافتد برای کارگران نیز اعمال می شود.

وی تاکید کرد: همچنین کارگران توقع دارند براساس قانون کار از آنان در تعاونی های مسکن حمایت های جدی صورت بگیرد و در این باره نیز وزیر کار قول داده تا از ظرفیت تعاونی ها به نفع کارگران استفاده شود.

خدایی با بیان این که در تعیین دستمزد تنها ملاک نرخ تورم نبود، گفت: مسائل مختلفی در جلسه های شورای عالی کار مطرح شد امیدواریم سال آینده، سالی پر از امید برای کارگران باشد، به آنان اعلام می کنیم که باور کنید تمام تلاش خود را کردیم و در تعیین دستمزد کم فروشی نکردیم.

تاکید بر مهار تورم و بهبود معیشت کارگران

نماینده کارفرمایان نیز در این باره اظهار کرد: شرکای اجتماعی با توجه به امیدی که به مهار تورم و سیاست های اقتصادی دارند، با این افزایش دستمزد موافقت کردند تا افزایش مزد ، روی تورم اثر محرک نداشته باشد.

«علی اصغر آهنی ها» افزود: با همدلی و همراهی شرکای اجتماعی میزان افزایش حقوق تعیین شد امیدواریم با تلاش و همت بلند مسئولان اقتصادی کشور با این همکاری که شرکای اجتماعی در بحث حقوق و دستمزد داشتند در جهت مهار تورم و بهبود معیشت کشور قدم بردارند.

جلسه شورای عالی کار که از عصر روز گذشته شروع شده بود در ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز بعد از هشت ساعت چکش کاری، مزد کارگران برای سال آینده ۲۷ درصد افزایش یافت.

حداقل دریافتی کارگران با بعد خانوار ۳.۳ از ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۱۱۷ تومان در سال آینده به هشت میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰ تومان افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.