رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: حدود ۴۸ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساکن روستاها هستند و برنامه داریم طی سال جاری هیچ مددجوی بدون مسکن در روستاها نداشته باشیم.

تمامی مددجویان روستایی کمیته امداد امسال خانه‌دار می‌شوند/ خودکفایی ۴۰ هزار خانوار در ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین ، مرتضی بختیاری ظهر امروز در حاشیه آئین کلنگ‌زنی ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توفیقی شد که در نخستین روز از ماه مبارک رمضان و تقارن این ایام با بهار طبیعت به استان جوانمرد و شهیدپرور لرستان عرض ادب داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های کمیته امداد در امر توانمندسازی جامعه هدف و مددجویان بحث مسکن است و اعتقاد داریم که در سبد حمایتی به جامعه نیازمندان گرانترین و آرامش بخش‌ترین نیاز بحث مسکن است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در بحث مسکن مددجویان لرستان، افزود: حدود ۴۸ درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساکن روستاها هستند و برنامه داریم طی سال جاری هیچ مددجوی بدون مسکن در روستاها نداشته باشیم.

بختیاری بیان داشت: امیدواریم این مهم با کمک همه خیرین، دولت و همه عوامل اجرایی تحقق پیدا کند.

وی در خصوص احداث مسکن شهری مددجویان کمیته امداد و تامین زمین آن نیز گفت: امروز لرستان به عنوان نخستین استانی برای کلنگ‌زنی احداث ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد انتخاب شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه نگران زمین برای ساخت مسکن مددجویی در شهرهای استان نیستیم، گفت: امید می‌رود این ۵۰۰ واحد ۱۸ ماهه ساخته و تحویل شود.

بختیاری اشتغال را از دیگر اولویت‌ها و ارکان توانمندسازی مددجویان عنوان و تصریح کرد: سال جاری در این زمینه متفاوت خواهد بود، در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۷ هزار خانوار تحت حمایت خودکفا شدند، در سال گذشته این آمار به ۴۰ هزار خانوار رسید و امسال تلاش داریم تعداد خانوارهای خودکفا در کمیته امداد را به یک آمار قابل توجه برسانیم.

منبع: خبرگزاری فارس

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.