یک منبع در وزارت خارجه عربستان اخبار منتشر شده در خصوص رایزنی میان ریاض و دمشق درباره از سرگیری روابط دیپلماتیک را تأیید کرد.

ریاض و دمشق دوباره پای میز مذاکره

به گزارش قدس آنلاین، شبکه الاخباریه عربستان به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که مذاکراتی میان ریاض و دمشق در خصوص از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در جریان است.

وی افزود: مقامات دو کشور در حال رایزنی در خصوص از سرگیری ارائه خدمات کنسولی هستند.

روز گذشته رویترز به نقل از «منابع اگاه» اعلام کرد دولت سوریه و عربستان پس از قطع روابط دیپلماتیک در سال ۲۰۱۱، اخیراً بر سر بازگشایی سفارت‌خانه‌ها در پایتخت‌های خود به توافق رسیده‌اند.

هفته پیش نیز منابع آگاه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کردند که عربستان در نظر دارد که کنسولگری خود در دمشق را بعد از ماه مبارک رمضان بازگشایی کند. به گفته این منابع آگاه، میانجیگری روسی و اماراتی به رفع موانع میان دو کشور عربی منجر شده است و احتمال داده می‌شود که کنسولگری عربستان در دمشق پس از عید فطر بازگشایی شود.

این منابع افزودند که اقدامات برای ازسرگیری باب دیپلماسی رسمی میان سوریه و عربستان پس از تلاش‌های بین المللی و عربی در این راستا در جریان است.

منابع مذکور تاکید کردند که پس از توافق میان ایران و عربستان، تلاش‌های روسیه و امارات در پشت درهای بسته ثمربخش بوده است و به نزدیک شدن عربستان و سوریه منجر شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.