۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کد خبر: 859790

گردشگران سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایش دو برابری یافت.

افزایش دو برابری گردشگران سلامت در مشهد

به گزارش قدس خراسان، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: قبل از کرونا ۲۵ هزار گردشگر سلامت از خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده کردند، اما پارسال به علت فراهم آوری زیر ساخت‌های لازم شاهد حضور دو برابری گردشگران سلامت بودیم که از موفقیت‌های دانشگاه در این عرصه است.

داوود خوش شکن افزود: با هدف گسترش صنعت گردشکری اقدامات ارزشمندی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد و فعال سازی دفاتر ipd در مراکز درمانی اشاره کرد.

وی گفت: استقرار این دفاتر به نحوی است که گردشگر سلامت هنگام ورود به بیمارستان و با مراجعه به آن با کارشناسانی که مسلط به زبان انگلیسی و عربی هستند ارتباط می‌گیرند و بدون نیاز به واسطه، بیمار برای طی فرایند درمانی، راهنمایی می‌شود.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه هیچ گونه تعرفه جداگانه‌ای چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی از بیماران گردشگر سلامت دریافت نمی‌شود افزود: این روند موجب حذف واسطه گرها و ارایه خدمات استاندارد به گردشگران سلامت می‌شود.

خوش شکن افزود: پیش از این برخی از واسطه‌ها بیماران گردشگر سلامت را به مراکز درمانی غیر مجاز می‌بردند که این موضوع مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده بود.

وی گفت: لینک گردشگری سلامت در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بارگذاری و در صفحه مربوط به گردشگری سلامت هم لیست مراکز دارای مجوز و اطلاعات مربوط به پزشکان و تعرفه‌ها بارگذاری شده است.

حضور در نمایشگاه‌های بین المللی به منظور معرفی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و داخلی برای معرفی ظرفیت‌های درمانی و برگزاری جلسات با تیم‌های کشورهای مختلف از دیگر اقدامات دانشگاه در زمینه توسعه صنعت گردشگری سلامت است.

خوش شکن افزود: گردشگران سلامت در نظر سنجی رضایتمندی از خدمات صورت گرفته رقم بیش از ۹۵ درصد را به ثبت رسانده اند که این موضوع نتیجه تکریم و احترام به بیماران خارجی، ارایه خدمات با کیفیت، حذف دلال‌ها و واسطه‌ها است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.