معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بازدید نوروزی از مکانهای تاریخی و فرهنگی استان از نیمه دوم اسفند پارسال تا پایان پنجم فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد رشد دارد.

رشد ۱۴ درصدی بازدید نوروزی از مکانهای تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، احسان زهره‌وندی اظهار کرد: طی این مدت حدود ۱۰۰ هزار بازدید از مکانها و مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های میراث فرهنگی در استان و مشهد ثبت شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: آرامگاه فردوسی، آرامگاه خیام، آرامگاه عطار و باغ - موزه نادری به ترتیب جزء پر بازدیدترین مجموعه های فرهنگی و تاریخی استان هستند که همانند هر سال جاذبه مهمی برای زائران و مسافران به شمار می روند.

وی با بیان این که امسال جشن نوروزگاه در هشت پایگاه میراث فرهنگی استان برگزار شد گفت: این استان دارای هشت پایگاه ملی میراث فرهنگی است که برگزاری آیین‌های سنتی نوروزی همچون پهن کردن سفره هفت سین از مهمترین برنامه های جشن نوروزگاه در این مراکز تاریخی و میراث فرهنگی در ایام نوروز است.

زهره وندی افزود: برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات، جشنواره های کودک، برپایی جایگاه استقبال از مسافران نوروزی، برگزاری بازی های بومی محلی، توزیع کتابچه و بروشور اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری و برگزاری موسیقی سنتی از جمله برنامه های متنوع در این پایگاه‌هاست.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین برپایی سیاه چادر، نمایشگاه اسباب بازی‌های سنتی و بومی، اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با ایام ماه مبارک رمضان، اجرای تئاتر نمایشی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت محلی و اجرای تئاترهای نمایشی با مضامین شاهنامه و مذهبی از دیگر برنامه های متنوع طراحی شده در ایام نوروز امسال است.

وی گفت: پایگاه‌های ملی میراث فرهنگی خراسان رضوی شامل قنات قصبه گناباد، مزار جام، رباط شرف، آسبادها، بندیان درگز، شادیاخ، توس و پایگاه میراث بافت تاریخی سبزوار میزبان برنامه های متنوع نوروزی و مفرح و شاد برای اقشار مختلف مردم و کودکان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.