معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: از ۱۵ اسفند پارسال تا پایان ششم فروردین ماه جاری تعداد ۶ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۱ نفر وارد استان شده‌اند. 

ورود بیش از ۶.۸ زائر نوروزی به  خراسان رضوی 

به گزارش قدس خراسان، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد اظهار کرد: طی ۲۱ روز گذشته پنج میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۶ نفر شب اقامت در کلانشهر مشهد ثبت شده است. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با بیان این‌که روز گذشته ۴۷۹ هزار و ۹۴ زائر وارد مشهد شده‌اند، تصریح کرد: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی ۷۷ درصد، اسکان موقت ۶۵ درصد و اسکان اضطراری ۳۳ درصد اعلام شده است. 

وی گفت: بین ۸۰ تا ۹۰ درصد زائران ورودی به استان و مشهد با وسیله نقلیه شخصی به استان و مشهد سفر می کنند بنابراین اجرای برنامه های فرهنگی در جاده ها می تواند اثرگذاری داشته باشند. 

حجت الاسلام گنابادی نژاد گفت: امسال برای نخستین بار برنامه خدمات فرهنگی زائر از مبدا تا مبدا تهیه و تنظیم شد که اتفاق مبارکی است و با توجه به الگویی که در حوزه خدمات فرهنگی طراحی شده، نقطه آغاز مبادی سفر هماهنگی هایی شد و برنامه های فرهنگی از همان مبدا آغاز و در استان و ورودی مشهد به پررنگ ترین حالت رسید. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا در مشهد برای هر ۲۰ واحد اقامتی یک مبلغ دینی پیش بینی شد و با هدف ارائه خدمات فرهنگی، اعزام مبلغ برای واحدهای اقامتی با مشارکت لازم دستگاه‌های متولی تامین شد. 

وی تصریح کرد: در طرح تحقیقاتی که توسط آستان قدس رضوی انجام شد مشخص شد که زائر از ۲۴ ساعت حضورش در مشهد ۲ ساعت در حرم مطهر حضور دارد که با احتساب استراحت و سایر امور حداقل ۱۰ ساعت حضور روزانه‌اش را در سایر مکان‌ها از جمله مکان‌های تجاری و تفریحی می‌گذراند بنابراین ارائه خدمات فرهنگی در این مکان‎ها در اولویت قرار گرفت. 

کیفی تر کردن سفر به مشهد منوط به توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست مهم‌ترین اتفاق در ایام نوروز امسال را دغدغه‌مندی مسئولان نسبت به ضرورت طراحی برنامه‌های فرهنگی جامع و کامل دانست. 

محمد حسین زاده افزود: کیفی تر کردن سفر زیارتی به مشهد منوط به توجه ویژه به برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اجرای طرح خدمات فرهنگی مبدا به مبدا را بسیار موثر توصیف کرد و ادامه داد: در این رابطه اقدامات خوبی در حوزه ریلی، هوایی و جاده‌ای محقق شد و همراهی خوبی را شاهد بودیم که ثمره آن را در دوره‌های بعدی زیارت مشاهده خواهیم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.