دبیر شانزدهمین نمیشگاه بین‌المللی قرآن و عترت گفت: امکان تمدید نمایشگاه فراهم نیست، چون از ۱۲ فروردین ماه نمایشگاه قرآن کریم در تهران آغاز و برخی از ظرفیت‌های قرآنی مشهد برای حضور در آن نمایشگاه اقدام خواهند کرد.

 امکان تمدید نمایشگاه قرآن و عترت فراهم نیست

به گزارش قدس خراسان، حمید صمدی درباره امکان تمدید نمایشگاه اظهار کرد: امکان تمدید نمایشگاه فراهم نیست، چون از ۱۲ فروردین ماه نمایشگاه قرآن کریم در تهران آغاز خواهد شد و برخی از ظرفیت‌های قرآنی مشهد برای حضور در آن نمایشگاه اقدام خواهند کرد. همچنین چند روز تعطیلی پیش رو داریم که پیش می‌شود این‌ها موجب کاهش استقبال از نمایشگاه قرآن شود. با این حال در صورت افزایش استقبال امکان افزایش ساعت کاری نمایشگاه از ۲۲.۳۰ تا ۲۳ وجود دارد.

دبیر شانزدهمین نمیشگاه بین‌المللی قرآن و عترت با ارائه گزارشی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در مشهد بیان کرد: امسال با توجه به محدودیت‌های فضا ۱۵۰ غرفه در این دوره از نمایشگاه برپا شد که شامل بخش‌های متنوعی شامل بخش مرکزی رواق خدمت است که دستاوردهای یک ساله آستان قدس را ارائه می‌کند. بخش‌های دیگر این نمایشگاه نیز شامل بخش عترت و زیارت، کودک و نوجوان، موسسات و تشکل‌های مردمی، بخش برگزاری محافل و جلسات قرآنی، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی قرآنی، حوزه علمیه، عفاف و حجاب و بخش ناشران قرآنی و همچنین نشر دیجیتال، صنایع دستی و خلاق فرهنگی، هنری و سینمایی و نهایتا بخش بین‌الملل است.

وی در خصوص وضعیت استقبال از این نمایشگاه عنوان کرد: باید توجه داشت وضعیت استقبال از نمایشگاه رابطه مستقیمی با تبلیغات آن دارد. با عنایت به اینکه امسال شرایط متفاوتی داشتیم، ابتدای امسال شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشتیم؛ در واقع هم استقبال از بهار و هم حضور زائران و مسافران و همچنین حضور مقام معظم رهبری در مشهد موجب شد تبلیغات شهری بیشتر رنگ و بوی سفر و زیارت داشته باشد.

صمدی خاطرنشان کرد: با این حال از روز سوم برگزاری، نمایشگاه جان گرفت و هم زائران و هم مجاوران بیشتری متوجه برگزاری چنین رویدادی شدند. همچنین براساس یکسری هماهنگی‌های صورت گرفته بنا شد در ورودی‌های حرم مطهر نیز پوشش تبلیغاتی انجام گیرد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود استقبال از این نیز بیشتر شود.

دبیر شانزدهمین نمیشگاه بین‌المللی قرآن و عترت تاکید کرد: در برگزای نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت از دیگر دستگاه‌هایی که در این حوزه وظایف حمایتی دارند، تقاضا می‌شود به موضوع برگزاری نمایشگاه ورود بیشتری داشته باشند و به ما کمک کنند. در شورای فرهنگ عمومی استان خیلی از دستگاه‌ها اعلام آمادگی برای برگزاری نمایشگاه داشتند، ولی کمک زیادی به ما نکردند. در این دوره آستان قدس رضوی، اداره موزش و پرورش خراسان رضوی، حوزه‌های علمیه و شهرداری مشهد ورود خوبی به موضوع داشتند. باید توجه داشت اگر حمایت‌ها از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی همه‌جانبه باشد، تشکل‌ها و موسسات فرهنگی با اندک حمایتی حضوری جدی‌تر خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از چهارم تا یازدهم فروردین ماه مصاف با دوم تا نهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۷ تا ۲۲.۳۰ در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی در برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پارکینگ شماره یک حرم و همچنین ورودی باب‌الجواد از این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.