۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 860664

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: بیش از ۹ میلیون زائر به مشهدالرضا تا پایان یازدهم فروردین ۱۴۰۲ مشرف شدند.

۹ میلیون زائر به مشهدالرضا آمدند 

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در دوازدهمین نشست خبری ستاد خدمات سفر که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۵ اسفند تا پایان روز گذشته ۹ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۱۴ زائر وارد مشهد شده‌اند و بیش از ۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۸۹ نفر شب‌اقامت داشته‌ایم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: ۶۰ درصد اسکان رسمی و ۴۲ درصد اسکان موقت و ۱۵ درصد اسکان اضطراری مشهد در شب گذشته تکمیل شده بود.

وی همچنین گفت: روز گذشته ۴۹۲ هزار و ۸۰ زائر ورودی به مشهد داشتیم.

گنابادی‌نژاد در خصوص ظرفیت‌های امدادخودرو بیان کرد: ۳۱۲ دستگاه امدادخودرو در سطح استان داشته‌ایم که ۸۱ موقعیت آنان در پلتفورم نشان بارگذاری شده است.

اسکان ۱۴۲۷ مسافر نوروزی در تربت حیدریه

شهردار تربت حیدریه در نشست خبری بیان کرد: ۱۶ ایستگاه استقبال از زائر، ۷ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، ۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای و ۱۲ ایستگاه سلامت با کمک دانشگاه علوم پزشکی در تربت حیدریه به عنوان شهر معین برای خدمات دهی به زایرین عبوری از تربت حیدریه برپا شد.

وحید فرخ تبار در خصوص اسکان زایرین گفت: ۱۴۲۷ نفر در قالب ۴۴۳ خانوار در مراکز آموزشی و اسکان دایم و موقت اسکان داشتند.

۶۷ درصد کاهش حوادث منجر به فوت

همچنین در ادامه شهردار قوچان گفت: بنا به اعلام فرمانده پلیس راه قوچان در حوادث منجر به فوت در این شهر ۶۷ درصد کاهش داشته ایم.

حق پناه ادامه داد:  قوچان به عنوان معین استان ها در ورودی شمال استان تعیین شد که ستاد اسکان ۸ مدرسه شامل ۸۲ کلاس درس و مرکز اسکان فرهنگیان با ۱۰ اتاق پذیرای ۳۰۳ خانوار با ۱۲۳۷ نفر اقامت شب در ایام نوروز بودند.

۴۲۰۰ درخواست کمک از امداد خودرو در استان

دهنوی، مسئول عملیات امداد خودرو در استانهای خراسان در نشست خبری ستاد خدمات سفر گفت: از ۱۵ اسفند طرح ویژه خدمات شروع شد و در کل استانهای خراسان ۵۲۶۷ درخواست از طرف مشتریان به ثبت رسید که ۴۵۴۳ درخواست آنها با موفقیت به انجام رسید.

وی در خصوص اختلاف ۷۰۰ درخواست و انجام آن گفت: این ناشی از ان است که تعمیرکاران غیرمجاز یا متفرقه در محورها مواصلاتی و شهرها خدمات را انجام می دهند.

دهنوی در خصوص شاخص زمان انتظار برای امدادرسانی را ۱۸ دقیقه عنوان کرد و افزود: هدف گذاری که انجام شده بر ۲۱ دقیقه بود که این رکورد شکسته شد و درصد رضایتمندی مشتریانی که خدمات دریافت کردند ۹۶/۶ درصد بود.

وی گفت: در ایام نوروز ۸۱ امدادگر در ۱۵۳ کشیک-شیفت خدمات به هموطنان ارایه می دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.