تیراندازی دیشب (یکشنبه) در شهر مارسی در جنوب فرانسه به مرگ دست‌کم سه نفر منجر شد.

تیراندازی در شهر مارسی فرانسه سه کشته در پی داشت

به گزارش قدس آنلاین؛ از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، تیراندازی شب گذشته در شمال شهر مارسی و در محله‌ای شلوغ که به درگیری میان باندهای قاچاق مواد مخدر مربوط است، به مرگ سه مرد جوان ۲۰ و چندساله منجر شد.

در جریان این خشونت، دست‌کم هشت نفر دیگر مجروح شدند که حال سه تن از آنان وخیم است. پلیس این تیراندازی را به باندهای قاچاق مواد مخدر مرتبط می‌داند.

خبرگزاری فرانسه همچنین گزارش داد، با احتساب قربانیان دیشب شمار افرادی که از ابتدای سال جاری میلادی (دی ماه) تاکنون جان خود را در این شهر از دست داده اند به ۱۳ نفر رسیده است.

در بیشتر موارد درگیری‌های مرتبط با قاچاق مواد مخدر در این شهر و به ویژه در محلات پرجمعیت دلیل تیراندازی‌های مرگبار بوده است. مارسی دومین شهر فرانسه است که از فقر، بیکاری و موادمخدر متاثر است.

دو مورد ار تیراندازی‌های دیشب در نیمه شب و در منطقه ۱۵ مارسی رخ داد و به گزارش پلیس دو نفر در جریان آن جان باختند و ۶ تن نیز مجروح شدند.

در ساعت ۱ بامداد دوشنبه نیز تیراندازی سوم توسط پلیس در منطقه ۲ مارسی گزارش شد. در جریان آن نیز یک نفر جان باخت و دو تن دیگر با وضعیت به شدت وخیم به بیمارستان منتقل شدند.

از ابتدای سال جاری میلادی موارد متعدد تیراندازی‌های شبانه در شهر مارسی گزارش شده که در ماه گذشته (مارس/ اسفند و فروردین) افزایش یافته است.

در ۲۹ مارس (۹ فروردین) جنازه مردی حدود ۲۰ ساله کشف شد که به نظر می‌رسید چند روز از مرگ او گذشته است. پنج روز پیش از آن نیز مردی بیست ساله در منطقه ۱۴ مارسی به ضرب شلیک ۹ گلوله کشته شده بود.

این در حالی است که سال گذشته میلادی با مرگ ۳۲ نفر یکی از مرگبارترین سال‌ها برای استان بوش دو رون (Bouches-du-Rhône) که شهر مارسی در آن واقع است، محسوب می‌شد. ۲۸ مورد قربانیان، به تیراندازی در شهر مارسی تعلق داشته است. فرمانداری پلیس اعلام کرد که جز یک مورد همه موارد تیراندازی به درگیری باندهای قاچاق مواد مخدر مرتبط بوده است.

آمار مربوط به سال ۲۰۲۲، رکورد ۳۱ قربانی تیراندازی مربوط به سال ۲۰۱۶ میلادی را در استان بوش دو رون شکسته بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.