مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بارش باران مناسب در فصل زراعت پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در استان بوشهر به ۳ برابر سال گذشته به بیش از ۱۲۰ هزار تن برسد.

تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان بوشهر + تصویر

به گزارش قدس آنلاین، رضا حسین‌پور ظهر امروز در آیین افتتاح نهمین مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوشهر در بخش شبانکاره با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص یافته است، اظهار داشت: در این راستا ۱۵ هزار هکتار کشت آبی است و ۸۵ هزار هکتار تحت پوشش کشت دیم قرار دارد.

وی بارش باران در فصل زراعی گذشته را مطلوب دانست و بیان کرد: علاوه بر بارش مطلوب باران، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و ماشین‌آلات کشاورزی تأمین و سبب پربار شدن محصول شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افزایش ۳ برابری تولید گندم در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس بررسی‌ها با توجه به بارش باران مناسب در فصل زراعت پیش‌بینی می‌شود تولید گندم در استان بوشهر به ۳ برابر سال گذشته به بیش از ۱۲۰ هزار تن برسد.

حسین‌پور ادامه داد: با تولید این میزان گندم نیاز مصرفی استان تأمین می‌شود.

تعاونی روستایی آماده خرید ۴۰ هزار تن گندم دارد

مدیر تعاون روستایی استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه نهمین مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوشهر در بخش شبانکاره افتتاح شد گفت: تعاون روستایی امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان بوشهر ۹ مرکز ایجاد کرده که در شهرها و روستاهای مختلف استان قرار دارد.

عبدالحسین خلعتی با بیان اینکه سال گذشته از طریق تعاونی روستایی استان بوشهر ۹۷۰۰ تن گندم خریداری شد تصریح کرد: با توجه به بارش مطلوب باران و پربار بودن محصول، امسال تعاونی روستایی استان بوشهر آماده خرید ۴۰ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان بوشهر دارد.

قیمت خرید گندم از کشاورزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان

معاون اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر نیز ظرفیت مرکز خرید گندم شبانکاره را ۳ هزار تن دانست و بیان کرد: این مرکز نقش مهمی در جمع‌آوری محصول گندم کشاورزان این بخش دارد.

حسین شریف‌خواه  قیمت خرید گندم از کشاورزان و زارعان را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: قیمت خرید گندم از کشاورزان برای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و اگر این قیمت تغییر کند تفاوت آن به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بارش‌های خوب باران در سال زراعی جاری، انتظار خرید گندم مناسبی استان داریم.

تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان بوشهر + تصویرتولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان بوشهر + تصویرتولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان بوشهر + تصویرتولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گندم در استان بوشهر + تصویر

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام بااین هه هزینه کمتر از 20000 تومان فروش نمیکنم و در خانه انبار یا به دلال میفروشم