وزیر کشور گفت قانون درمورود حجاب و عفاف روشن است و فرمایشات و نظر مقام معظم رهبری هم کاملاً روشن بیان شد، اما ممکن است برای تسریع در رسیدگی‌ها اصلاحاتی در قوانین نیاز باشد.

نیاز به قوانین جدید برای تسریع در رسیدگی‌ها به جرم کشف حجاب / گزارش حمله به تأسیسات وزارت دفاع در اصفهان را تأیید نمی‌کنم

آرش خلیل‌خانه: وزیر کشور گفت قانون درمورود حجاب و عفاف روشن است و فرمایشات و نظر مقام معظم رهبری هم کاملاً روشن بیان شد، اما ممکن است برای تسریع در رسیدگی‌ها اصلاحاتی در قوانین نیاز باشد.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت بابیان اینکه امر حجاب یک موضوع و تکلیف شرعی است و  باید به‌عنوان یک شهروند مسئول همه ما به وظایفمان عمل کنیم، اظهار داشت:از حیث مسائل حقوقی در قوانین ما کشف حجاب یک جرم تلقی می‌شود و قوه قضائیه باید به‌عنوان یک وظیفه قانونی و طبق مقتضیات حقوقی و قضایی با آن برخورد کند.
وی در  پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اینکه آیا نیاز به یک قانون جدید یا اصلاح و بازنگری در قانون مربوط به حجاب و عفاف در کشور احساس می‌شود و دولت در این زمینه برنامه‌ای دارد یا نه؟ گفت: ممکن است برای تسریع رسیدگی‌ها و برخورد با موضوع (کشف حجاب) احساس شود که قوانین جدید یا اصلاحاتی در قانون نیاز است، و شاید لازم باشد قوه قضائیه لایحه‌ای را تهیه کند تا در موضوع رسیدگی به این جرائم با سرعت بیشتری عمل شود که مربوط به خود آن‌هاست، ولی ما بر اساس همین قوانین موجود  با موضوع کشف حجاب برخورد می‌کنیم، البته طرحی هم در مجلس در دستور کار نمایندگان قرارگرفته است.
وزیر کشور همچنین در واکنش به برخی خبرها و شایعات در مورد حمله ناکام توسط ریز پرنده‌ها به تأسیساتی نظامی در اصفهان تأکید کرد که این موضوع را تأیید نمی‌کند و مسئله نیاز به بررسی دارد.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.