رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب یکی از شهروندان که با ترفند ارسال لینک جعلی به این شهروند اقدام به برداشت از حساب وی کرده بود، خبر داد.

سرقت اینترنتی ۵۸ میلیونی با پیامک "سود سهام عدالت"

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمدرضا فدائیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۵۸ میلیون ریال از حساب وی به صورت اینترنتی برداشت شده است . با توجه به حساسیت موضوع ، پرونده تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت .

 وی به اقدامات فنی و تخصصی پلیس در این راستا اشاره و افزود: سرانجام مشخص شد متهم با متهمان در قالب فیشینگ اقدام به ارسال پیامی مبنی بر دریافت سود سهام عدالت در یکی از گروه های شبکه اجتماعی می کند و شاکی پس از ورود به لینک و نصب نرم افزار جعلی ، بلافاصله مبلغ مذکور از حساب بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشت می شود .

 سرهنگ فدائیان ادامه داد : کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سامانه های تخصصی در اختیار متوجه شدند متهم با متهمان در ازای مبلغ برداشت شده از حساب شاکی قصد خرید رمز ارز از طریق صرافی های داخلی و انتقال آن به خارج از کشور را دارند که بلافاصله با هماهنگی برگزاری قضایی ، مبلغ مورد نظر در درگاه پرداخت صرافی مسدود و در کمتر از ۱۰ ساعت وجوه سرقت شده به حساب شاکی عودت داده شد .

سرهنگ فدائیان رئیس پلیس فتا استان سمنان با اشاره به لزوم حفظ هوشیاری کاربران هنگام فعالیت در فضای مجازی ، از عموم مردم خواست از هر گونه کلیک بر روی لینک های ناشناسی با عنوان سامانه ثنا ، قطعی یارانه واریز سود سهام عدالت و ... خودداری نموده و در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR  گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.