رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۱۴۱ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در جاده‌های شهرستان‌های گناباد و بجستان زیر پوشش این دانشگاه، طی تعطیلات نوروزی مصدوم و مجروح شدند.

حوادث جاده‌ای در گناباد و بجستان طی تعطیلات نوروز ۱۴۱ مصدوم برجا گذاشت

به گزارش قدس خراسان، دکتر رضا احمدی  افزود: این تعداد بر اثر ۶۸ حادثه ترافیکی رخ داده طی ۲۴ اسفندماه پارسال تا پایان تعطیلات نوروزی مصدوم و به بیمارستان انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: بیش از پنج هزار نفر بیمار طی همین مدت به مراکز اورژانس شهرستانهای گناباد و بجستان مراجعه کردند و افزون بر ۱۵۰ عمل جراحی در بیمارستانهای شهرستانهای مذکور انجام شد.

احمدی ادامه داد: از مجموع ۶۷ زایمان که طی این مدت در مراکز درمانی گناباد و بجستان انجام شده، ۴۵ مورد آن طبیعی و ۲۲ مورد نیز سزارین بوده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال گذشته به بخش بهداشت و درمان شهرستانهای گناباد و بجستان طی سال گذشته تخصیص یافت و برای اجرای برنامه ها و طرحهای این بخشها هزینه شد.

وی فعالیت ۸۳ پزشکی متخصص و فوق تخصص و ۳۰ پزشک عمومی در شهرستانهای گناباد و بجستان را یادآور شد و گفت: در برخی رشته های تخصصی مانند اطفال، ارتوپدی، قلب، بیهوشی، چشم، جراحی اعصاب و جراحی عمومی و زنان و زایمان ضریب ماندگاری پزشکان متخصص در این مناطق ۱۰۰ درصد و در برخی دیگر از رشته ها ۸۵ درصد است.

به گفته وی، رویکرد دولت سیزدهم  پیرامون تعهد ۱۲ ساله خدمت پزشکان متخصص در مناطق محروم، نقش مهمی در افزایش ماندگاری این پزشکان دارد.

دکتر احمدی با اشاره به جذب ۱۷ متخصص جدید طی سال ۱۴۰۱ در شهرستانهای گناباد و بجستان بیان کرد: در برخی رشته های تخصصی مانند تخصصص خون و سرطان بزرگسالان برای نخستین بار متخصص مورد نیاز در دانشگاه علوم پزشکی گناباد جذب شد.

بیش از ۱۳۰ هزار جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

۵۴۰ دانشجو در رشته های پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی گناباد شاغل به تحصیل هستند و در سال تحصیلی آینده و مهرماه و بهمن ماه سالجاری هم ۹۰ نفر دانشجو جدید در این رشته ها جذب می شوند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.