سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز جمعه از گلخانه‌های شهرستان پاکدشت بعنوان‌مرکز گل و گیاه کشور بازدید کرد.

بازدید معاون پارلمانی رئیس جمهور از گلخانه‌های پاکدشت

به گزارش قدس آنلاین،سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز جمعه پس از ورود به شهرستان پاکدشت و دیدار با خانواده شهید مصطفی صفری از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس، از گلخانه‌های این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار شهرستان پاکدشت در حاشیه این دیدار گفت: شهرستان پاکدشت ازمردمی انقلابی و همیشه در صحنه برخوردار است که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ۴۵۰ شهید و در دوران دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت، ۸۲ شهید تقدیم اسلام کرده است.

محسن اردستانی اظهار داشت: این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت و برخورداری از فرصت‌های شغلی پایدار در حوزه‌های مختلف کشاورزی و صنعتی، سرریز جمعیت تهران را در خود جای داده به گونه‌ای که امروز بیش از ۷۰۰ هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند.

وی گفت: پاکدشت به واسطه دارا بودن بیش از یک هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه تولید گل و گیاه، پایتخت گل کشور محسوب می‌شود و سالانه بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ شاخه گل در این شهرستان تولید و به مناطق مختلف کشور و سایر کشورهای جهان صادر می‌شود.

وی افزود: ظرفیت‌های مهم گردشگری پاکدشت در حوزه گل و گیاه باعث شد تا رئیس جمهور در سفر به پاکدشت موضوع تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری را مطرح کنند که قطعا این مهم موجب رونق بیش از پیش اقتصاد منطقه می‌شود.
پاکدشت یکی از شهرستان‌های استان تهران است که از ۴ شهرک صنعتی فعال، بیش از ۶ هزار واحد تولیدی و ۲۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی برخوردار است.

تولید سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون شاخه گل و بیش از ۷۰۰ هزار گلدان گل در پاکدشت این شهرستان را به پایتخت تولید گل و گیاه کشور تبدیل کرده است.

از این شهرستان انواع گل به کشورهای عراق، عمان، ارمنستان، باکو و روسیه صادر می‌شود که این گل ها شامل گل‌های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی از جمله آننتوریوم، السترومریا، ژربرا، میخک، داوودی، لیسیانتوس، رز، ارکیده، لیلیوم، بگونیا، مریم، سیکلامن، فوشیا، امپنشن، بنت القنسول و لاله است.
گلکاری در پاکدشت از سال ۱۳۱۹ آغاز شده و برای اولین بار واردات و کشت آنتوریوم در کشور سال ۵۶ توسط آقایان زعیم و خادم صورت گرفته و برای نخستین بار روش کشت هیدروپونیک در سال ۶۱ در پاکدشت انجام شده است.

پاکدشت از ۵۷۰ هکتار اراضی باغی برخوردار است و سالانه ۸۲ هزار و ۱۴۰ تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.
پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.