۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 862425

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: متاسفانه مشکلات داوری فوتبال ما روز به روز بیشتر می‌شود و روند خوبی را در پیش نگرفته‌ایم. تنها راه درمان آموزش و استفاده از نیروهای مجرب است و اطمینان دارد

مشکلات داوری با VAR هم حل نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نوید مظفری‌، در واکنش به این سئوال که چرا مشکلات و اشتباهات داوری در فوتبال ایران تمامی ندارد، تاکید کرد: انتظار برطرف شدن مشکلات داوری در فوتبال ما بیشتر شبیه یک آرزو و رویا است و تا در بحث آموزش و بهره‌مندی از تجارب بزرگان داوری کار اصولی و ریشه‌ای انجام نشود، نباید انتظار معجزه داشت.

وی ادامه داد: برخی‌ها فکر می‌کنند با اتمام سال یا فصل فوتبالی مشکلات هم تمام می‌شود اما اینطور نیست. در فوتبال ما کار ریشه‌ای و اساسی در داوری انجام نشده که امروز توقع داشته باشیم داوران عملکرد خوبی داشته باشند. این مساله به امروز و دیروز هم بستگی ندارد و با افزایش دستمزدها و افزایش یا کاهش تعداد داوران هم حل نمی‌شود.

او یادآور شد: زمین کشاورزی را تصور کنید که از آن به خوبی مراقبت نمی‌شود، وقتی شما از یک زمین زراعتی به خوبی نگه‌داری نکنید طبیعی است که بار و میوه هم نخواهد داد و این همان مساله‌ای است که در داوری ما رخ داده و واقعیت این است تا برنامه‌ درست و اصولی برای داوری نداشته باشیم اتفاق خاصی رخ نداده و پرونده این مساله همچنان باز خواهد ماند.

مظفری‌ تصریح کرد: باید پرسید چرا افرادی مانند محسن ترکی یا مسعود مرادی جایی در داوری ندارند و الان کجا هستند؟‌ اگر به چنین پرسش‌هایی پاسخ داده شود بسیاری از مسایل مشخص و راه هموار می‌شود، از سویی دیگر سال‌هاست در داوری ما رقابت معنایی نداشته و داوران می‌دانند در هر صورت فردی که بخواهد جای آنها را بگیرد نیست و همین موضوع مسایل خاص خود را به همراه دارد.

این کارشناس داوری فوتبال کشورمان در واکنش به این سئوال که آیا با آمدن VAR مشکلات داوری کم یا برطرف شود تاکید کرد: اول اینکه VAR به این زودی‌ها وارد فوتبال ما نخواهد شد، از سویی دیگر چه کسی گفته با آمدن این تکنولوژی مشکلات تمام و کمال حل می‌شود؟ در رقابت‌های بوندسلیگا شاهد بودیم در یک صحنه داور خطای مسلم پنالتی را نگرفت و در ادامه فردی که تصاویر کمک‌داور ویدویی را دنبال می‌کرد نیز این صحنه را ندید. اگر همین اتفاق در فوتبال ما رخ بدهد آنهم در جریان دیداری که یک طرف آن تیم پرهواداری مثل استقلال و پرسپولیس است چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ نمی‌دانم چرا برخی‌ها فکر می‌کنند با آمدن VAR دیگر اشتباهات داوری را نخواهیم داشت و شک نکنید که بازهم شاهد اتفاقات دیگری خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.