با وجود تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی، ۱۳۰ هزار نفر شنبه شب در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

۱۳۰ هزار نفر در تل‌آویو علیه نتانیاهو تظاهرات کردند

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که با وجود تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی، ۱۳۰ هزار نفر شنبه شب در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

پیش از این، سازمان دهندگان تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی علیه اصلاحات قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو» اعلام کرده‌اند که تشدیدات امنیتی مانع از برگزاری تظاهرات امروز نخواهد شد و طبق روال هر هفته به خیابان‌ها می‌آیند.

شبکه خبری صهیونیستی «آی‌۲۴»، در گزارشش از تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان نوشت: «سازمان دهندگان تظاهرات عبارت معروف دیوید بن گوریون، موسس اسرائیل را تکرار می‌کنند؛ که گفته بود ما با دیکتاتوری به گونه‌ای مبارزه خواهیم کرد که گویی وضعیت امنیتی ناپایدار اصلاً وجود ندارد».

سازمان دهندگان تظاهرات تل‌آویو در انتقاد از سیاست‌های مقامات صهیونیست تصریح کردند: وزرای کابینه به جای اینکه صفوف مردم را متحد کنند و با تهدیدات امنیتی مواجه شوند، مشغول اصلاحاتی هستند که قوه قضاییه و فضای دموکراتیک را تضعیف کرده و قدرت را به انحصار دولت در می‌آورد.

قرار است امشب شهرک‌نشینان صهیونیست تظاهراتی هم در مقابل «خانه هانسی، اقامتگاه رسمی «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر برگزار کنند.‌ کسی که امیدوار است بتواند از گفت‌وگوها بین کابینه و مخالفان برای دستیابی به مصالحه در مورد اصلاحات حمایت کند. اما تظاهرکنندگان با دیده شک به تلاش‌های هرتزوگ نگاه می‌کنند و «به آن اعتماد ندارند».

امشب شهرک‌نشینان صهیونیست برای چهاردهمین هفته متوالی به خیابان‌ها آمده و اعتراض خود را علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه نتانیاهو اعلام کردند. با وجود آنکه نتانیاهو هفته قبل اعلام کرد روند تصویب این طرح را به تعویق انداخته و منتظر نتایج گفت‌وگوها با معارضان می‌شود اما روند تظاهرات‌ ادامه پیدا کرد.

پس از حمله موشکی دو روز گذشته نظامیان رژیم اشغالگر به مناطقی از غزه و جنوب لبنان، تهدیدات امنیتی شهرک‌نشینان نیز افزایش یافته و شهرک‌های اشغالی شاهد عملیات‌های استشهادی متعددی بوده است‌.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.