در روزی که شاخص بورس حرکت پرنوسانی داشت، با رشد تقاضا، در نهایت صعود کرد.

رشد تقاضا در روز پرنوسان بورس /خودرو صدرنشین شد

به گزارش قدس آنلاین، در معاملات روز یکشنبه، شاخص بورس  تهران ۱۰ هزار و ۲۵۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح ۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۴۳ واحد بالا آمد.

 شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۱۱ هزار و ۳۵۲ واحدی در رقم ۶۸۷ هزار و ۸۹۷ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۴۲۸ واحدی به رقم ۲۷ هزار و ۴۸۷ واحد رسید. شاخص هم وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش ۲ هزار و ۹۱ واحد به سطح ۱۱۹ هزار و ۸۹۶ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز نمادهای کگل، رمپنا و خودرو بزرگان سبز بازار بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل فارس، تاپیکو و فولاد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای مارون، آریا و وسپهر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و فرابورس، غصینو و شراز بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خساپا و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۷۴ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۴ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان بود که ۷۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۱ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۵ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات یکشنبه، ۲۴۱ نماد صف خرید داشتند و ۱۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸ درصدی نسبت به دیروز به ۲ هزار و ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۵ درصدی به ۱۵ میلیارد تومان رسید. 

بورس

منبع: اقتصاد نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.