بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار قدس، مجمع هر دو باشگاه تا پایان فروردین ماه برگزار خواهد شد و اعضای مجمع در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی تصمیم گیری خواهند کرد.

زلزله مدیریتی در استقلال و پرسپولیس؛ هفته اول اردیبهشت فتح‌الله زاده و درویش برکنار می‌شوند

سینا حسینی : هرچند در هفته های پایانی اسفند سال گذشته زمزمه ایجاد تغییرات مدیریت در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت جدی مطرح شد اما هیچ اتفاقی در این خصوص رخ نداد اما منابع خبری نزدیک به سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان پیش بینی کردند نهایتا تا هفته نخست اردیبهشت ماه سال جاری هواداران استقلال و پرسپولیس شاهد خداحافظی مدیران عامل هر دو باشگاه و اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه باشند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار قدس، مجمع هر دو باشگاه تا پایان فروردین ماه برگزار خواهد شد و اعضای مجمع در خصوص تغییر و تحولات مدیریتی تصمیم گیری خواهند کرد که در این میان ساز و کارهای جدید برای انتخاب اعضای هیئت مدیره اعمال خواهد شد به همین دلیل اعضای کنونی هیئت مدیره دو باشگاه و مدیران عامل آن تغییر خواهند کرد و نفرات جدید جایگزین نفرات قبلی خواهند شد.

به همین دلیل با وجود انتقادهای گسترده به عملکرد مدیرعامل باشگاه استقلال فعلا هیچ گونه تغییری در این باشگاه انجام نخواهد شد تا اعضای مجمع نفرات جدید را انتخاب و به صورت اتوماتیک وار فتح الله زاده از کار کنار خواهد رفت، همچنین اعضای هیئت مدیره این باشگاه نیز از مسوولیت خود برکنار خواهند شد و نفرات جدید روی کار می آیند، درباره باشگاه پرسپولیس نیز شرایط به همین منوال است و رضا درویش به همراه اعضای هیئت مدیره برکنار خواهند شد.

اما نفرات جدید که به عنوان اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی مجمع دو باشگاه معرفی خواهند شد چه کسانی خواهند بود؟ منابع خبری در این خصوص به خبرنگار قدس اعلام کردند ترکیب اعضای هیئت مدیره دو باشگاه همانند سابق افراد ورزشی و شناخته شده در این حوزه نیستند بلکه تخصص آنها حوزه اقتصاد، بورس و مسائل مدیریتی است.

شنیده می شود سه نفر از اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی سازی معرفی خواهند شد که در این میان یک نفر در حوزه بورس متخصص است، یک عضو در حوزه مسائل کلان مدیریتی و درآمد و نفر سوم آشنا به حوزه درآمدهای پایدار که همگی شاخصه های لازم و استاندارد در حوزه پولی و مالی را از سازمان خصوصی دریافت کردند و در رزومه کاری آنها برجستگی و موفقیت در حوزه اقتصادی دیده می شود، به جز این افراد یک نفر به عنوان نماینده وزارت اقتصاد دارایی به عصویت هیئت مدیره باشگاه ها در خواهد آمد و در نهایت نفر پنجم هیئت مدیره هر دو باشگاه نماینده وزارت ورزش و جوانان خواهد بود تا تیم پنج نفره هیئت مدیره دو باشگاه به این ترتیب تشکیل شود.

نکته قابل توجه در خصوص این تغییر و تحولات آنجاست که اعضای هیئت مدیره دو باشگاه ترجیحا از میان خود یک نفر را به عنوان مدیرعامل و یک نفر را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب خواهند کرد بر این اساس احتمال انتخاب فرد جدید به عنوان مدیرعامل از میان چهره های امتحان پس داده برای مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نزدیک به صفر خو اهد بود.  از طرفی دیگر مساله بسیار مهم اینجاست که اهلیت اعضای هیئت مدیره پیش از انتخاب به تائید نهادها و دستگاه های اجرایی رسیده و هیچ یک از این افراد دارای سوابق مالی غیر روشن و ابهام برانگیز نیستند.

بر اساس زمان بندی صورت گرفته و دعوت نامه های ارسالی برای اعضای مجمع حالا هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امیدوارند با برگزاری مجمع و حضور سه وزیر کابینه در این جلسه سرنوشت تیم مدیریتی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روشن شود تا شاید با حضور تیم اقتصادی جدید و افراد آشنا به حوزه مدیریت بلبشوی به وجود آمده در حوزه های مدیریتی این دو باشگاه به ویژه استقلال جمع شود تا شاید به این واسطه آنها بتوانند دوره ای آرام و به دور از تنش را تجربه کنند و میل به سرمایه گذاری نزد هواداران دو باشگاه در حوزه بورس بیشتر از قبل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.