تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای مسجدالاقصی را حق مسلم همه مسلمانان جهان دانست و نسبت به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جعل و تحریف حقایق هشدار داد.

تشکیلات خودگردان: مسجدالاقصی حق مسلم مسلمانان جهان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه ای که امروز یکشنبه از سوی تشکیلات خودگردان در قدس اشغالی صادر شده، آمده است: افراط گرایی ایتمار بن‌گویر (وزیر امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی) در افزایش تعداد نظامیان سرکوبگر در داخل مسجدالاقصی، اوضاع را در سرزمین های اشغالی بحرانی تر خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که مسجدالاقصی و همه محیط اطرافش و حتی آسمان و زمینش تنها، حق مسلم همه مسلمانان جهان است.

تشکیلات خودگردان تاکید کرد: این جنایات وحشیانه و تجاوز به حرمت این مکان مقدس و تعرض به جایگاه تاریخی و قانونی آن کارساز نخواهد بود و منجر به تحمیل یک واقعیت جدید نخواهد شد.

در این بیانیه تصریح شده است که درخواست رژیم صهیونیستی از اداره موقوفات اردن برای تخلیه مسجدالاقصی، یک نوع عملیات فریب جدید رژیم صهیونیستی است که در پی منزوی کردن و به حاشیه راندن مسئله فلسطین است.

تشکیلات خودگردان از نقش اردن و موضع قاطع سازمان همکاری اسلامی در قبال بیت المقدس و همه کشورهای اسلامی و عربی که مواضع جدی و موثری در مقابله با این تجاوزات وحشیانه اتخاذ کردند، تمجید کرد و بار دیگر بر حق مسلم شهروندان فلسطینی برای نماز خواندن و اعتکاف در این مسجد تاریخی و قبله اول مسلمانان تاکید کرد.

در چند روز گذشته صحن های مبارک مسجد الاقصی کانون درگیری ها و هجوم پی در پی نظامیان سرکوبگر رژیم صهیونیستی به نمازگزاران و معتکفین فلسطینی بوده است. نظامیان صهیونیست در این تعرضات اقدام به شلیک گلوله، پرتاب نارنجک و گاز اشک‌آور برای تخلیه مسجد و ممانعت از حضور فلسطینیان و هتک حرمت این مکان مقدس کردند، اقداماتی که با واکنش‌های منفی منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.