مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در خصوص عملکرد خراسان رضوی در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱، گفت: در این مدت هفت هزار و ۸۰۴ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد.

صدور بیش از ۷ هزار مجوز مشاغل خانگی در خراسان رضوی طی سال گذشته

به گزارش قدس خراسان، محمدامین بابایی اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون موفق شدند ۱۱۱ هزار و ۶۵۱ اشتغال را در سامانه رصد اشتغال به ثبت برسانند که بیشتر از تعهد استان و معادل بیش از ۱۰۵ درصد انجام شدن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: تعهد سال ۱۴۰۱ خراسان رضوی، ۱۰۵ هزار و ۹۲۶ اشتغال بوده که ۳۵ دستگاه اجرایی استان بیش از این میزان را محقق کردند، باقی دستگاه های اجرایی خراسان رضوی تا پایان فرودین ماه امسال فرصت دارند اشتغال ایجاد شده سال ۱۴۰۱ را در سامانه رصد ثبت کنند.

وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را به میزان ۷۴ هزار و ۱۲۰ نفر ذکر کرد.

بابایی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، سهم تکلیفی خراسان رضوی هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان بوده که ۸۴ درصد از این میزان معادل هزار و ۴۳۷ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان به ۱۵ هزار و ۸۵۵ پرونده مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است،

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: سهم تکلیفی خراسان رضوی در خصوص این ماده قانونی برای پرداخت تسهیلات به بهزیستی، ۸۹۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که از این میزان ۶۴۱ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان معادل ۹۰ درصد از تسهیلات به ۶ هزار و ۹۶۰ پرونده مربوط به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.

وی در خصوص عملکرد استان در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱، گفت: در این مدت هفت هزار و ۸۰۴ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد که در این راستا به هزار و ۳۹۰ متقاضی به میزان ۱۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات توسط چهار بانک رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت گردید که از این محل پنج هزار و ۲۳۶ اشتغال ایجاد شد.

بابایی اظهار کرد: در خصوص تسهیلات اشتغال روستایی، پارسال تاکنون ۴۵ هزار و ۷۶۳ نفر متقاضی به منظور استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان ثبت سامانه کارا شدند که به هشت هزار و ۹۲۲ طرح ارایه شده از سوی آنان به میزان ۸۵۶ میلیارد و ۴۹۷ میلیون تومان تسهیلات پرداخت گردید که پیش بینی اشتغال ایجاد شده از این محل ۲۰ هزار و ۵۶۴ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: سهمیه کل خراسان رضوی از تسهیلات روستایی و عشایری در سال ۱۴۰۱ به میزان هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بوده که آخرین سهمیه ابلاغی بانکهای استان از این محل ۹۳۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.