۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 863131

در روزهایی که علیرضا دبیر در پاسخ به سوال‌ها در مورد تصمیمش برای شرکت در انتخابات از احتمال عدم ثبت‌نام می‌گوید، یک سوال مطرح است که اگر او به هردلیلی در فدراسیون نباشد، چه کسی سرپرست خواهد شد؟

دبیر در آستانه خداحافظی؛ سوریان می‌آید؟

به گزارش قدس آنلاین، دوره چهار ساله مدیریت علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی روز بیست و ششم تیر ماه ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید. او چهار سال پیش (سال ۹۸) در چنین روزی در رقابت با حمید بنی‌تمیم و عبدالمهدی نصیرزاده، در مجمعی که به دور دوم کشیده شد، ریاست فدراسیون کشتی را برعهده گرفت و حالا سه ماه مانده به پایان دوره چهار ساله دبیر، در همه گفتگوها در این باره از رئیس فدراسیون کشتی سوال می‌شود.

علیرضا دبیر هرچند صراحتا دراین خصوص تعیین تکلیف نکرده، اما با تاکید بر مشکلاتی که در این چند سال برایش پیش آمده، اعلام کرده که تا اینجای کار تصمیمش عدم شرکت در انتخابات است.

در این خصوص هم گمانه‌زنی‌هایی در مورد آینده فدراسیون کشتی مطرح است که یکی از آن‌ها احتمال عدم برگزاری انتخابات تا روز ۲۶ تیر ماه و تعیین سرپرست در پایان دوره ریاست چهار ساله دبیر است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تکلیف سرپرست فدراسیون کشتی چه خواهد شد؟

اساسنامه فدراسیون کشتی که در زمان ریاست رسول خادم به تایید اتحادیه جهانی رسید و علیرضا دبیر در ایام ریاستش چند بار روی آن تاکید کرد که کشتی اساسنامه مجزا و مستقلی دارد که از سوی UWW تایید شده و تنها اساسنامه مورد تایید اتحادیه جهانی است.

دبیر در مقطعی که اعلام کرد وزارت ورزش با استناد به بودجه مازادی که مجلس برای کشتی در نظر گرفته، بودجه تعریف شده وزارتخانه را نمی‌دهد و در مجمعی حاشیه‌ای با معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش وارد چالشی جدی شد، بار دیگر تاکید کرد که کشتی اساسنامه‌ای جدای از اساسنامه فدراسیون‌ها که به تایید وزارت ورزش رسیده، دارد و سرپیچی از آن می‌تواند منجر به تعلیق کشتی شود.

همین اساسنامه صراحتا تاکید کرده که در صورت استعفا و یا غیبت رئیس درمحل فدراسیون، نایب‌رئیس جای او را تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی خواهد گرفت.

درواقع نایب‌رئیس، جانشین رئیس است و همین اتفاق بعد از استعفای دوم رسول خادم که بعد از پایان مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و چندی پیش از آغاز رقابت‌های امیدهای جهان اتفاق افتاد، منجر به سرپرستی حمید بنی‌تمیم شد. اعضای مجمع فدراسیون کشتی خیلی سریع و پیش از آنکه وزارت ورزش سرپرستی تعیین کند، در نامه‌ای به وزیر وقت اعلام کردند که طبق اساسنامه فدراسیون کشتی، نایب‌رئیس باید سرپرست فدراسیون شود و بعد از آن حکم سرپرستی برای بنی‌تمیم صادر شد.

هرچند در پایان دوره ۶ ماهه سرپرستی بنی‎‌تمیم، درحالیکه او خودش کاندیدای شرکت در انتخابات فدراسیون کشتی بود، وزارت ورزش بهروز نعمتی را به عنوان سرپرست دوم تا زمان برگزاری انتخابات برگزید؛ بنابراین اگر به هردلیلی کار فدراسیون کشتی به انتخاب سرپرست برسد، سرپرست قانونی با استناد به اساسنامه فدراسیون کشتی، حمید سوریان خواهد بود.

دارنده ۷ مدال طلای کشتی فرنگی المپیک و جهان که با علیرضا دبیر وارد عرصه مدیریتی کشتی شد و پست نایب‌رئیسی فدراسیون را قبول کرد، اما در چند مقطع تصمیم به عدم همکاری گرفت و آخرین بار، بعد از استعفای محمد بنا، خبر استعفای سوریان رسانه‌ای شد.

با این حال او همچنان کنار فدراسیون کشتی بود و در مقاطع حساس از جمله چالش بین فدراسیون علیرضا دبیر و حسن یزدانی و همچنین اخراج امیرحسین زارع از اردوی تیم ملی، کار با وساطت او جمع شد.

در برهه دوم، در خبری که سایت فدراسیون کشتی روی خروجی خود قرار داد، از حمید سوریان بار دیگر به عنوان نایب رئیس فدراسیون یاد شد.

جایگاهی که هرچه به موعد پایان ریاست چهار ساله علیرضا دبیر نزدیک‌تر می‌شویم، جدی‌تر و پراهمیت‌تر به نظر می‌رسد.

منبع: خبرگزاری آنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.