مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دو دیدار ادامه خواهد یافت.

امشب رقابت حساس رئال - چلسی و یک ضیافت تمام ایتالیایی

به گزارش قدس آنلاین، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا همیشه از مرحله حذفی رنگ و بوی جدی به خود می‌گیرد،و  بعد از برگزاری بازی های دیشب و پیروزی تیم های منچسترسیتی و اینتر، امشب شاهد دو دیدار حساس دیگر هستیم. 

رئال‌مادرید – چلسی (چهارشنبه - ۲۲:۳۰)

نکته جالب در مورد بازی رئال و چلسی این است که دو تیم در دو فصل گذشته در لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفته و برنده در نهایت به عنوان قهرمانی رسیده است. اینکه آیا این فصل نیز چنین اتفاقی تکرار شود، سوال مهمی است، مخصوصا وقتی به شرایط نه‌چندان با ثبات دو تیم نگاه می‌کنیم. چلسی یکی از بدترین فصول خود در لیگ از ابتدای دهه نود به این طرف را پشت سر گذاشته و با باخت این هفته مقابل وولوز با چهارمین سرمربی فصل خود، در رتبه یازدهم است. البته شیرهای لندن خوش‌شانس هستند که هنوز لیگ قهرمانان را دارند تا بتوانند در صورت قهرمانی، از غلظت بدی این فصل به شدت بکاهند، و در حالی که دو قهرمانی قبلی آن‌ها در این مسابقات نیز با شرایط نه چندان خوبی در لیگ اتفاق افتاده، فرانک لمپارد و هواداران این تیم لندنی را آنچنان بی امید نشان نمی‌دهد.

از طرف دیگر رئال هم شرایط خوبی را در لالیگا سپری نمی‌کند و اختلاف ۱۵ امتیازی با صدر و بارسلونا کار را برای آن‌ها تمام کرده است. البته سپیدپوشان اخیراً موفق شدند با درهم‌کوبیدن بارسا و صعود به فینال جام حذفی شرایط را بهتر کنند، اما اینکه در پایان فصل چه نمره‌ای به قهرمان چهارده دوره اروپا بدهیم، کاملا بستگی به عملکردشان در بازی امشب در سانتیاگو برنابئو و ادامه این مسابقات دارد.

مصدومیت‌ها این فصل بلای جان چلسی بود. البته بازگشت انگولو کانته می‌تواند کمک زیادی به لمپارد در بازی امشب کند، اما غیبت بروخا، مانت، تیاگو سیلوا و آزپیلیکوئنا می‌تواند به این تیم آسیب بزند.

رئال و کارلو آنچلوتی البته نمی‌توانند چنین بهانه‌ای داشته باشند چون در بیشتر فصل آنچنان درگیر مصدومیت نشدند. بازی فردا شب آن‌ها نیز به همین منوال خواهد بود و فقط فرلاند مندی به مسابقه نمی‌رسد.

میلان - ناپولی (چهارشنبه - ۲۲:۳۰)

در دیگر بازی چهارشنبه شب، ناپولی و میلان یک دیدار تمام ایتالیایی را در سن‌سیرو برگزار می‌کنند. ناپولی یکی از هیجان‌انگیزترین تیم‌های این فصل اروپاست و شاید برخی از هواداران بی‌طرف فوتبال، تماشای این بازی را به رئال – چلسی دهند. شاگردان لوچیانو اسپالتی با ارائه بازی‌هایی شناور و کسب نتایج درخشان، با اختلاف در صدر جدول سری آ هستند. البته یکی از معدود شکست‌های اخیر آنان به تازگی مقابل همین میلان رقم خورد. روسونری اوضاع کابوس‌وار بعد از جام جهانی خود را به تازگی مقداری بهبود داده و امیدوار است بتواند اولین حضورش در جمع هشت تیم پایانی اروپا بعد از چندین سال را تبدیل به یک شب رویایی برای هوادارانش کند.

امیرمحمد سلطانپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.