رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان، گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد مسئله ترانزیت و حمل و نقل در روابط دو کشور، تدوین سند جامع همکاری‌های حمل و نقلی میان ایران و ازبکستان را بسیار مهم می‌دانیم.

نوری در دیدار سفیر ازبکستان: تدوین سند جامع همکاری‌های حمل و نقلی میان ایران و ازبکستان ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، «بهادر عبدالله‌اُف» سفیر جمهوری ازبکستان در تهران صبح امروز (دوشنبه، ٢١ فروردین‌) با غلامرضا نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کرد.

نوری در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات دوستانه و رو به رشد تهران - تاشکند، بیان داشت: خوشبختانه گفت‌وگو و توافقات خوبی در راستای تعمیق روابط فیمابین در زمینه‌های مختلف به‌ویژه اقتصادی و تجاری میان مقامات عالی دو کشور صورت گرفته است که باید هر چه زودتر به مرحله اجرایی برسد.

وی در همین راستا بر برگزاری هرچه سریع‌تر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان تأکید کرد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی را برای کشور برادر ازبکستان بسیار مفید خواند و تصریح کرد: امیدواریم نتایج همه‌پرسی و اصلاحات قانون اساسی برای دولت و ملت کشور دوست ازبکستان مایه خیر و برکت باشد.

نوری‌قزلجه در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی همواره از توسعه روابط با کشورهای همجوار و دوست در منطقه به‌ویژه جمهوری ازبکستان حمایت می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان در پایان این دیدار ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان در حوزه‌های گوناگون، بر اهمیت موضوع ترانزیت و حمل و نقل تأکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت بسیار زیاد مسئله ترانزیت و حمل و نقل در روابط دو کشور، تدوین سند جامع همکاری‌های حمل و نقلی میان ایران و ازبکستان را بسیار مهم می‌دانیم.

«بهادر عبدالله‌اُف» سفیر جمهوری ازبکستان در تهران نیز در این دیدار سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور را رخداد بسیار مهم سیاسی و گام مؤثر و سازنده‌ای در پیشبرد همکاری‌های فیمابین قلمداد کرد و گفت: این سفر صفحه جدیدی از روابط تهران - تاشکند را رقم خواهد زد.

سفیر ازبکستان در تهران ضمن تشریح برگزاری همه‌پرسی بازنگری قانون اساسی در این کشور، گفت: با توجه به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه از حضور هیأت پارلمانی ایران به عنوان ناظر بین‌المللی در ازبکستان استقبال می‌نماییم‌.

وی در ادامه بر لزوم عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته میان مقامات دو کشور تأکید کرد و افزود: شرکت‌های مختلفی از ایران در ازبکستان فعالیت دارند، اما برای اجرایی کردن توافقات انجام شده می‌بایست در زمینه‌های گوناگون از جمله تولید آهن‌آلات، کشاورزی، صنایع و معادن و نیز سرمایه‌گذاری اقدامات ملموسی صورت پذیرد.

«بهادر عبدالله‌اُف» در پایان این دیدار یادآور شد: سفارت جمهوری ازبکستان در تهران برای تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.