رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: گسترش وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تا پایان هفته جاری در استان پیش‌بینی می‌شود و در این زمینه هشدار سطح زرد صادر شد.

هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، جواد نخعی افزود: براساس این هشدار هواشناسی، ناپایداری‌های جوی به صورت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از فردا تقویت می‌شود و این وضعیت در روز پنجشنبه هفته جاری موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وی اظهار داشت: منطقه اثر این ناپایداری جوی شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس و خوسف است که تا روز جمعه ادامه دارد و طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی استان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به شدت وزش باد احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای، خسارت به درختان آسیب‌پذیر و نهال‌های جوان، آسیب به پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

وی افزود: خودداری از سفرهای غیرضروری، احتیاط در رانندگی، اطمینان از استحکام سازه‌ها و پرهیز از رفتن به فضای باز به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های خاص در این مدت توصیه می‌شود.

نخعی گفت: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با کمینه دمای چهار درجه و بندان با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۹ و ۲۷ درجه ثبت شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.