ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با صدور بیانیه ای بر ضرورت رعایت حجاب اسلامی و زیست عفیفانه در جامعه تاکید کرد.

بیانیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین در خصوص رعایت حجاب/ خانواده و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است

به گزارش قدس انلاین، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با صدور بیانیه ای بر ضرورت رعایت حجاب اسلامی و زیست عفیفانه در جامعه تاکید کرد.

در متن این بیانیه آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

با تبریک سال نو و قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و مؤمنات به درگاه حضرت أحدیت در ماه مبارک رمضان و بهار قرآن.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، از بیانیه تبیینی وزارت کشور و نیز استانداری قزوین در خصوص مساله حجاب و نیز حمایت قاطعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر قدردانی نموده و نکاتی در خصوص شرایط امروز جامعه و مساله حجاب ارائه می‌نماید:

رعایت حجاب به عنوان یکی از ارزنده ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی ریشه در فرهنگ غنی ایران زمین دارد که پیشینه آن حتی به قبل از اسلام نیز می رسد و همواره زنان ایرانی به رعایت آن بالیده اند تا جایی که امروزه حجاب زن مسلمان بیرق عزت، توانمندی و نقش آفرینی او در عرصه های ملی و بین المللی است.

خانواده و حفظ حریم آن از اصول زیست اجتماعی ایرانیان است می بایست از حریم حجاب و عفاف برای تحکیم خانواده محافظت نمود و بر تقویت و گسترش آن ملازمت نمود.

اینک که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در یک جنگ تمام عیار ترکیبی با استفاده از انواع ابزارهای فرهنگی و رسانه ای و با تمرکز بر روی نوجوانان، جوانان و بانوان با حمله به حجاب می خواهند نسخه باطل شده خود در انحطاط زن و خانواده و گسترش اباحه گری و بیبندو باری را به جامعه ایرانی غالب کنند شاهدیم که اکثریت قاطع زنان برومند این خطه با الهام از آموزه های مکتب ساز اسلام ضمن حفظ حجاب خود نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده اند.

از همه مراجع دینی، فرهنگی، اجتماعی، قضایی و انتظامی تقاضا دارد با حضور مسئولانه خود در میدان؛ موضوع حجاب را بر خود فرض دانسته و باب گفتگوی مثبت و اجرای قانون در امر حجاب را برای همه بیش از پیش باز نمایند.

بر همین اساس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین ضمن احترام و دعوت همگان به پایبندی رعایت موازین اسلامی و قانون اساسی هرگونه تسامح و تساهل در پایبندی به احکام برگرفته از باورهای دینی را مردود شمرده و تأکید می نماید پوشش اسلامی نماد واضح حاکمیت خدا در جامعه است و به بیان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی "حجاب محدودیت شرعی و قانونی است و کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است" لذا از همه شهروندان انتظار می رود طبق قانون در کلیه معابر، اماکن دولتی و عمومی محل های کسب و کار و وسایل نقلیه رعایت حجاب اسلامی را بنمایند.

همچنین از نهادهای امنیتی، قضایی و انتظامی استان انتظار می رود با پدیده بی حجابی به نحو قانونی و قاطع برخورد نمایند.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.