معاون فنی اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی استان برای حدود ۱۰ روز تامین شده و در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. ذخیره خوبی ۱۰ روز یک ذخیره پایدار و مناسبی است.

ذخایر خونی خراسان رضوی در وضعیت مناسبی قرار دارد

به گزارش قدس خراسان، علی حسنی در خصوص وضعیت اهدای خون در شب‌های ماه رمضان و لیالی قدر اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های گسترده در این خصوص وضعیت اهدای خون تا کنون از ابتدای ماه مبارک رمضان و در ۲ شب لیالی قدر استقبال مردم برای اهدای خون خوب بوده و امیدواریم تا انتهای ماه رمضان استقبال‌ها به همین شکل تداوم داشته باشد تا بتوانیم ذخایر خونی استان را به همین شکل پایدار نگه داریم.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی افزود: به طور مجموع مراجعه مردم برای اهدای خون به گونه‌ای بوده که نیاز روزانه مراکز درمانی استان تامین شده و ذخایر خونی استان نیز کاهش پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ذخایر خونی استان برای حدوود ۱۰ روز تامین شده و در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. ذخیره خوبی ۱۰ روز یک ذخیره پایدار و مناسبی است، اما برای حفظ این ذخیره و جلوگیری از کاهش آن باید هر روز اهدای خون صورت بگیرد.

حسنی تاکید کرد: ذخیره خونی نشان دهنده این نیست که نیازی به خون نداریم، بلکه به این جهت است که اطمینان از پشتیبانی مراکز درمانی وجود دارد.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی در خصوص مقایسه مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه رمضان نسبت به سایر ایام سال خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان به واسطه روزه‌گیری یک عامل محدودکننده در مشارکت‌های اجتماعی است. اهدای خون در ماه رمضان نسبت به سایر ایام سال مقداری کاهش پیدا می‌کند، اما به دلیل اینکه نیاز مراکز درمانی در این ماه نیز کاهش پیدا می‌کند، اختلالی در ذخایر خونی به وجود نمی‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.