بارش باران سیل آسا از صبح امروز در مازندران، انسداد ۱۵ راه فرعی و همچنین تخریب دیواره‌های حفاظتی تعدادی از رودخانه‌ها به دلیل بالا آمدن حجم آب و آبگرفتگی و فوت یک نفر بر سقوط درخت از ارتفاع را در پی داشته است.

آخرین وضعیت سیل در مازندران؛ یک فوتی و انسداد ۱۵ راه فرعی

بارش‌ شدید باران در نواحی کوهستانی و جلگه‌ای از بامداد امروز در مازندران به اوج رسید و مناطق مختلف را درگیر کرد؛ به غیر از انسداد ۱۵ راه روستایی و فرعی، قطعی برق در ۲۰ روستا و جان باختن یک نفر در منطقه جنگلی هراز آمل به دلیل سقوط درخت از ارتفاط بر روی خودرو سواریش از دیگر مشکلات در ساعت‌های گذشته در استان بود.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران روز سه‌شنبه هفته جاری با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارندگی سیل آسا، وزش تندباد، آذرخش، کاهش دمای هوا و طوفانی شدن دریا از روزهای پایانی این هفته تا اوایل هفته آینده هشدار داده بود.

مدیریت بحران مازندران در ادامه این اخطاریه آورده بود که بر اساس اخطاریه هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما، تمامی دستگاه‌های امدادی در این استان به حالت آماده باش درآمدند.

همچنین تمام دستگاه‌های امدادی شامل جمعیت هلال احمر، اورژانس، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران تا روز یکشنبه ۲۷ فروردین در حالت آماده باش بودند.

همچنین بخشدار مرزن آباد شهرستان چالوس گفت: بارش باران رگباری و طغیان رودخانه "وازپول و پولادکوه" راه ارتباطی ۱۵ روستا با مرکز این بخش را بست.

مهدی صادقی کوهستانی افزود : طغیان این رودخانه ها موجب آسیب جدی به ۲ پل ارتباطی این روستاها واقع در منطقه دلیر بخش مرزن آباد شده است.

وی با بیان این‌که، جاری شدن سیل در این منطقه خسارت جانی نداشته است، یادآور شد: هم اکنون گروه های راهداری مشغول برقراری راه ارتباطی این روستاها و بازگشایی آن هستند و برای رفت و آمد خودروها مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.

بخشدار مرزن آباد چالوس خاطرنشان کرد : آب و املاح ناشی از سیلاب همچنان از روی ۲ پل عبور می کند به طوری که حتی بیل مکانیکی نیز نمی تواند وارد رودخانه یادشده شود تا شرایط عبور آب را تسهیل کند.

بارش باران در بخش مرزن آباد چالوس و شهرستان‌های غرب مازندران همچنان ادامه دارد.

بخشدار مرزن آباد چالوس تصریح کرد : در سیل مرداد سال گذشته ۲پل این منطقه ۱۰۰ درصد تخریب شده بود که به جای آن پل موقت احداث شد که در سیلاب پنجشنبه شب آسیب جدی دیده است.

صادقی کوهستانی گفت: تلاش می کنیم تا غروب امروز مسیر ارتباطی این روستاییان بازگشایی شود و در غیر این صورت تردد خودروها از این محور تا فردا برقرار خواهد شد و روستاییان تا این زمان از محور جایگزین استفاده کنند.

خسارت مخاطرات جوی به زیرساخت های مازندران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران اظهار داشت: بارش باران و جاری شدن سیل به دلیل تخریب بخشی از دیواره حفاظتی رودخانه باعث آبگرفتگی تعدادی از روستاهای غرب مازندران شده که در زمان حاضر نیروهای مدیریت بحران و راهداری در حال تخلیه آب و گِل و لای از این منطقه هستند.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی با بیان این که، در مجموع بارش شدید باران و برف در استان به ابنیه زیرساختی از جمله مخابراب، برق و آب آشامیدنی خسارت وارد کرد، گفت: با ورود به‌موقع اکنون بسیاری از مشکلات مناطق خسارت دیده برطرف شده و دیواره حفاظتی رودخانه در غرب مازندران هم به زودی تعمیر و بازسازی خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر گروه‌های امداد و نجات هلال احمر، راهداری، پلیس راه و دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز برای رصد ابنیه زیرساختی و همچنین فرمانداران، بخشداران و دهیاران نقاط مختلف استان در آماده باش هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون دستگاه‌های امدادی و خدماتی ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی لازم برای برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از شهروندان خواست تا همچنان از تردد، تفرج و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند، رانندگان هنگام تردد در محورهای موصلاتی استان به ویژه در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی با کسب اطلاعات از پلیس راهور و نیروهای راهداری با احتیاط کامل رانندگی کنند.

وی از کوهنوردان و گردشگران خواست در این مدت از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، دامداران دام های خود را از بستر و حاشیه رودخانه ها و دهانه مسیل ها دور کنند و صاحبان واحدهای پرورش ماهی واقع در حاشیه رودخانه ها، تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از بروز خسارات احتمالی سقوط بهمن را بعمل آورند.

محمدی شیرکلاهی توضیح داد که شهرداران و دهیاران استان نیز باید همواره آماده برای پاکسازی و لایروبی کانال ها و جوی های سطح شهر و روستاها باشند

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.