تشکل ها و نهادهای مختلف خراسان رضوی در بیانیه های جداگانه ای به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس از عموم مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برای حضور پرشور در این مراسم دعوت کردند.

بیانیه تشکل‌ها و نهادهای مختلف خراسان رضوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش قدس خراسان، رضوی، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه مشهد در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، از عموم زائران و مجاوران امام هشتم برای حضور پرشور در این آیین عبادی سیاسی دعوت کردند.

آیت‌الله سید احمد علم‎الهدی در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، از عموم زائران و مجاوران امام هشتم برای حضور پرشور در این آیین عبادی سیاسی دعوت کردند. متن پیام به این شرح است:

«وَقَضَیْنَا إِلَیٰ بَنِی إِسْرَائِیلَ فِی الْکِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا کَبِیرًا»

جریان حرکت مجاهدانه و مردمی ملت ایران دوشادوش همه ملت‌های آزاده جهان برای دفاع از آرمان قدس شریف، نشانه ایستادگی ما در خط عبودیت ذات اقدس پروردگار است. اظهار بندگی ما در شب‌های قدر به محضر عنایت پروردگار عالم ارائه شده و شاهد زنده آن شرکت در راهپیمایی روز قدس و اظهار آمادگی در برابر صهیونیسم دون به‌عنوان سرسخت‌ترین دشمنان خدا خواهد بود.

اینجانب از همه شما برادران و خواهرانی که در شب‌های قدر احیا گرفتید و قرآن خدا را بر سر گذاشتید، دعوت می‌کنم که یک‌بار دیگر نشان دهید تا در راه مبارزه با دشمنان نابکار دین خدا و پیامبر(ص) ایستاده‌اید و به مجاهدت علیه این جنایتکاران ادامه می‌دهید. این مصداق عبودیت الهی است که جبهه حق در برابر صهیونیسم جهانی که تجلی جبهه باطل در عصر حاضر است، ایستادگی کند. از خداوند متعال می‌خواهم که ملت مقاوم ما همچنان اخلاص خود را ثابت کند و در احیای آرمان فلسطین تا فروپاشی رژیم کودک کش صهیونیستی کوتاهی نداشته باشد.

دعوت استاندار خراسان رضوی از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه سرنوشت فلسطین و مسجد القصی برای تمام امت اسلامی و همچنین نظام جمهوری اسلامی ایران مهم است از مردم این استان خواست در راهپیمایی روز جهانی قدس یکپارچه شرکت کنند.

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس افزود: امام راحل بعد از برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با هدف وحدت امت اسلامی و برای رهایی و آزادی سرزمین قدس شریف، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس تعیین کردند.

وی اظهار کرد: از آن تاریخ تاکنون هر ساله و در همه کشورهای اسلامی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، راهپیمایی هایی به صورت هماهنگ و منسجم، برای رهایی قدس شریف برگزار می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: من نیز به عنوان خدمتگزار، از همه مردم استان دعوت می کنم تا دوشادوش یکدیگر در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند تا این مسیر منجر به آزادی قدس شریف شود.

راهپیمایی روز جهانی قدس در مشهد، ساعت ۱۰ فردا جمعه از میدان ۱۵ خرداد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، طبق نام‌گذاری امام(ره) برای حمایت از مردم فلسطین، روز جهانی قدس نام‌گذاری شده است. بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می‌شود.

صدور بیانیه جمعی از تشکل‌ها و نهادهای دانشگاه فردوسی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به مناسب فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، جمعی از تشکل‌ها و نهادهای دانشگاه فردوسی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است: چهاردهم می ۱۹۴۸ روز برپایی حاکمیت غاصبانه صهیونیسم که همواره از آن به عنوان روز نکبت نام برده می‌شود، یادآور تبعید اجباری و دسته‌جمعی بیش از ۷۵۰ هزار فلسطینی از منازل و زمینهایشان است. این روز همچنین قتل عام حداقل ده هزار فلسطینی در کشتارهای دسته جمعی رژیم اشغالگر قدس را یادآوری می‌کند.

پروژه‌های رژیم صهیونیستی برای اخراج کامل فلسطینیان از زمینهایشان ادامه دارد و آنها تا امروز با کودک‌کشی، ضرب و شتم و قتل عام مردم مظلوم فلسطین، محاصره و تحریم مناطق فلسطینی‌نشین، اخراج صاحبان اصلی فلسطین از خانه و کاشانه خود، شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و اقداماتی نظیر این، در مسیر از بین بردن همه نمادها و میراث فلسطین، حرکت کرده و منجر به وخیم‌تر شدن شرایط و آوارگی ۶ میلیون فلسطینی شده است.

از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۳، مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل جمعا ۲۲۶ قطعنامه لازم‌الاجرا در مورد تجاوزات صهیونیست‌ها، کشتار مردم فلسطین و شهرک‌سازی (در زمین‌های فلسطینی‌ها در اراضی موضوع قطعنامه ۲۴۲ در نوامبر ۱۹۶۷ ،پس از جنگ ۶ روزه ژوئن ۱۹۶۷) تصویب کرده است، اما این رژیم یاغی، حتی به یکی از این قطعنامه‌ها گردن ننهاده است.

آنچه موجب تداوم اشغالگری رژیم اسرائیل و کشتار و آوارگی روزافزون مردم مظلوم فلسطین شده است، ابتدا حمایت کامل برخی از کشورها به ویژه آمریکا از جنایات این رژیم، سپس سازشکاری کشورهای عرب منطقه و خیانت آنها به آرمان فلسطین و نهایتا سکوت کشورهای دیگر است. از زشت‌ترین جلوه‌های ماهیت کشورهای

حامی اسرائیل، برخورد ریاکارانه و استاندارد دوگانه آنها در قبال این رژیم و نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین است. سکوت شرم‌آور مدعیان حقوق بشر در قبال این ظلم نابخشودنی و مستمر به فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها، بر جهانیان کاملا آشکار شده است.

از افتخارات انقلاب اسلامی ایران، قانون حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی اسرائیل است که در تاریخ یازدهم دی ۱۳۸۷ به تصویب رسید.‌اما تحولات اخیر منطقه و جهان، حکایت از چرخش عقربه به نفع مردم مظلوم و قهرمان فلسطین و آزادی قدس اشغالی دارد. موج اعتراضات ۳۰۰ هزار نفری از جمعیت قابل توجه تل‌آویو و دیگر شهرک‌نشینان غاصب محدود به اصلاحات قضایی نتانیاهو نیست، بلکه حکایت از تعارضات جدی فرقه‌ای چپ و راست‌های افراطی و اختلافات ریشه‌ای غاصبان فلسطین دارد.

اکنون مردم رژیم صهیونیستی احساس می‌کنند که پیوند میان آنها و حکومت قطع شده است و معتقدند که رژیم آنها از درون درحال فروپاشی است. مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین و حمایت کشورها و ملل حامی آنان، باعث شده حتی کشورهای اروپایی حامی اسرائیل از فروپاشی این رژیم نگران شده و طی بیانیه‌هایی ضمن محکوم کردن ظاهری اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را به صلح و سازش دعوت نمایند.

در حال حاضر تحولات قابل توجهی در کشورهای اسلامی در حال رخ دادن و رو به گسترش است. ولی این بار خیزش مردمی در نابودی اسرائیل و حمایت از مردم مسلمان و مظلوم فلسطین در کشورهایی چون مراکش و قطر دیده می‌شود و تحولات چشمگیر و فراگیر در کشورهای عربی اسلامی چون یمن قهرمان، در حمایت از آزادی قدس شریف و حمایت از حقوق حقه مردم فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی مشاهده می‌گردد.

امروزه مسأله قدس شریف و آزادی سرزمین های اسلامی، همان طور که رهبر عزیز انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای فرمودند، مهمترین مساله جهان اسلام و از مهمترین چالشهای جهانی است. با توجه به تمامی واقعیات مرتبط با مساله فلسطین، آنچه در چنین فضای ظالمانه، لازم و ضروری است، انسجام و همبستگی مردم فلسطین و پشتیبانی مردمان آزاده جهان از آرمان فلسطین تا رفع اشغال از این سرزمین است. زنده نگه داشتن روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف باید اولویت اول جهان اسلام و آزادگان جهان تا رفع اشغال از سرزمین فلسطین قرار گیرد.

بدین دلیل، ما دانشگاهیان امضاکننده این بیانیه، با پشتیبانی علمی و تخصصی از محور مقاومت و همچنین شرکت در راهپیمایی روز قدس، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنیم.

روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مناسبت روز قدس در پیامی آورده است: روز قدس روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است

در ادامه پیام آمده است: در برهه ای حساس و تاریخی که  رژیم کودک کش صهیونیستی با حمایت استکبار جهانی وخیانت مزدوران منطقه ای، حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین را پایمال میکرد و در این راه از هر جنایتی فروگذاری نمی کرد،  امام راحل با تدبیر الهی خویش و نام‏گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، مبارزه بارژیم صهیونیستی و دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین را به عنوان تکلیفی اسلامی به همه مسلمانان از فرقه‏ ها و ملیت‏ها و زبان‏های گوناگون گوشزد کرد و اعلام داشت که حمایت از این رژیم غاصب، خیانت به اسلام است.

بی گمان روز قدس، روز ایستادگی مستضعفان عالم، علیه مستکبران و روزی است که هر انسان آزاده‌ ای و به‌ویژه هر مسلمان آزادی خواه و مبارزی  باید به ندای وجدان بیدار خویش پاسخ گوید و با حضوری آگاهانه و کارساز در حمایت از ملت ستم‌دیده فلسطین و رهایی قدس شریف بپا خیزد.

اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت روز جهانی قدس، از مردم شریف و ولایتمدار استان به ویژه همکاران عزیز کتابدار این افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی و خانواده بزرگ اعضاء کتابخانه های عمومی استان دعوت می کنیم با لبیک  به ندای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مد ظله العالی) و شرکت در راهپیمایی باشکوه روز جهانی  قدس، در این حرکت مقدس و استکبار ستیزانه مشارکت کرده و بار دیگر فریاد آزادی خواهی و ظلم ستیزی مردم مظلوم فلسطین، را به گوش جهانیان رسانده و نفرت و انزجار خود را از رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی و استکبار جهانی اعلام داشته و با آرمانهای بلند و مقدس معیار و معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.