کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دما و ماندگاری هوای سرد شبانه تا صبح چهارشنبه در سطح استان ماندگار است و این کاهش دما بین ٣ تا ٨ درجه رخ خواهد بود.

روند کاهش دمای خراسان رضوی تا صبح چهارشنبه ماندگار است

به گزارش قدس خراسان، آیدا فاروقی اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با منفی یک درجه و تایباد با ٣١ درجه و دمای هوای سرخس با ۴٠ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١١ و ٢۵ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢٣ درجه و در سردترین ساعات به ٩ درجه خواهد رسید.

وی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وزش باد شدید به نسبت شدید همراه با گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و میدان دید تا اواسط هفته آتی در سطح استان ادامه دارد.

فاروقی ادامه داد: از امروز بعدازظهر مجدداً شاهد افزایش ابر در سطح استان خواهیم بود و از فردا به خصوص برای جنوب استان، دامنه‌های هزار مسجد و ارتفاعات بارش‌های پراکنده باران با احتمال رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود. همچنین در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش پراکنده باران و برف و تشکیل مه دور از انتظار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.