رئیس فدراسیون فوتبال، توضیحات مفصلی درباره جلسه‌اش با مدیران سرخابی و نمایندگان مجلس ارائه کرد.

تاج: سال آینده AFC حلقه را تنگ‌تر می‌کند/ استقلال مشکلات بسیار پیچیده‌ای دارد

به گزارش قدس آنلاین مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از جلسه با نمایندگان مجلس و مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در خصوص حل مشکلات سرخابی‌ها، مقابل خبرنگاران قرار گرفت و گفت: جلسه بسیار خوبی بود و من استقبال کردم چون در مورد همه چیز صحبت شد. راجع به موانعی که چرا استقلال و پرسپولیس به شرایطی می‌رسند که نمی‌توانند بدهی ۴۰۰ هزار دلاری را پرداخت کنند. در حالی که اگر این بدهی در قطر بود، باشگاه آنی پول استراماچونی را پرداخت می‌کرد و پرونده بسته می‌شد. هرگز ۴۰۰ هزار دلار به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار نمی‌رسید و این گرفتاری‌های فعلی را نداشت.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه امروز مجلس به یک نتیجه‌ای رسید که درآمدهای پایدار شرح داده شود. یکی از نمایندگان از ما خواست که ببینید مشکلات چه است؟ ما هم گفتیم مشکلات این است که درآمد پایدار باشگاه‌ها ندارند. یکی از درآمدهای پایدار، حق پخش تلویزیونی است. دیگر درآمد روز مسابقه است و باقی آن ترنسفر بازیکن و اسپانسر روی پیراهن است.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه ضمن اعلام هشداری جدی گفت: ما شرح دادیم که سال آینده ای اف سی حلقه را تنگ‌تر می‌کند. برای باشگاه‌های صنعتی هم نمی‌پذیرد که بگوید یک کارخانه از یک تیم حمایت کند. می‌گوید شما باید از همان ۵ راه درآمدزایی کنی و به من سند نشان دهید. این‌ها موانعی است که باید در مجلس مطرح می‌کردیم که سال آینده سخت‌گیری بیشتری برای باشگاه‌های ایرانی وجود دارد. خوشبختانه آقای فروردین و آقای کوثری و آقای دنیامالی به نتیجه‌ای رسیدند که یک جمعی تشکیل شود تا موانع را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: الان اگر سراغ صدا و سیما برویم، می‌گوید من اصلا پول ندارم و حرفش هم درست است. تازه می‌گوید من نمی‌توانم به باشگاهی که ۴۰۰، ۵۰۰ میلیارد از کارخانه دریافت کرده، ۱۰۰ میلیارد بدهم. این‌ها همه حلقه‌هایی مفقوده است که باید شکافته و بررسی شود تا مانعی برای استقلال و پرسپولیس به وجود نیاید.

تاج درباره اینکه گفته می‌شود پرسپولیس نیز مشکلاتی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دارد، پاسخ داد: نخیر. ما یک نامه‌ای به وزیر ورزش زدیم برای مالکیت دو باشگاه که بهره مالکانه یک باشگاه نمی‌تواند در یک مجموعه داشته باشد. مطمئن هستم که وزیر ورزش نمی‌گوید مثلا یک تیمی ببازد تا تیم دیگری برنده باشد. اما نگاه بین‌اللملی این است که یک نفر نمی‌تواند مالک دو باشگاه باشد.

او با اشاره به مشکلات استقلال گفت: استقلال به زعم من مشکلات بسیار پیچیده‌ای دارد. به هر جهت حذف استقلال را ۳۱ خرداد اعلام می‌کنند. من این مسائل را متوجه آقای کریمی و مجموعه دیگر نمی‌دانم. این‌ها مسائلی است که انباشت شده. کار بسیار خوبی که آقای کریمی می‌کنند این است که دفع شر می‌کنند و جلوی ضرر بیشتر را می‌گیرند.

رئیس فدراسیون در پایان درباره انتخاب سرمربی تیم امید ایران و جمع‌بندی بر روی نام مجتبی حسینی گفت: نه. سرمربی ما قطعی نیست. بالاخره فدراسیون فوتبال مسئول فنی و اداره تیم ملی است و کمیته المپیک مسئول پشتیبانی. این‌ها باید بنشینند و مفصل حرف بزنند. تا یک هفته وقت داده شد تا سرمربی تیم امید را معرفی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.