مدیر حج و زیارت استان زنجان از رایزنی شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با استاندار در خصوص جابه‌جایی زائران زنجانی به کشور عربستان خبر داد و گفت: تعداد کاروان‌ها به ۱۰ کاروان رسیده و قرار است ۱۴۲۰ زائر از این طریق جابه‌جا شوند.

صفر تا ۱۰۰ جزئیات حج تمتع برای ۱۴۲۰ زائر استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم احدی مدیر حج و زیارت استان زنجان  اظهار داشت: عملیات ثبت نام زائران حج ۱۴۰۲ از اوایل اسفند سال گذشته آغاز شد و قرار است اعزام این زائران از طریق ۹ کاروان از فرودگاه بین‌المللی زنجان صورت بگیرد. البته یک کاروان هم از جمع ایستگاه‌های تهران به استان اضافه شد که جمعاً تعداد کاروان‌ها به ۱۰ کاروان و با تعداد ۱۴۲۰ زائر رسید. 

وی با بیان اینکه برای بهتر برگزار شدن حج تمتع سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته انجام شده است، افزود: در حال حاضر فرآیند معاینات زائران در حال انجام است و امیدواریم تا ۳۱ فروردین ماه به پایان برسد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان تصریح کرد: از سوی دیگر فرآیند آموزشی زائران زنجانی در حال انجام است؛ فرآیند واکسیناسیون زائران هم از سال ۹۸ انجام شده ولی برخی از واکسن‌هایی که مورد تأیید کشور عربستان نیست تابع دستورات وزارت بهداشت خواهیم بود که باید ببینیم نهایتاً چه تصمیمی برای این دسته از زائران گرفته خواهد شد.

وی در ادامه به رایزنی‌های صورت گرفته مسئولان شرکت هواپیمایی ایران ایر با استاندار گفت: صبح امروز جلسه خوبی بین نماینده تام الاختیار و ویژه مدیر عامل ایران ایر در عملیات حج با استاندار صورت گرفت که امیدواریم نتیجه آن به آسایش و راحتی زائران زنجانی ختم شود.

احدی گفت: زمان پرواز هنوز قطعی نشده ولی به احتمال قوی دهه نخست خرداد پرواز زائران زنجانی آغاز خواهد شد. بیشترین زائران سهم شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده است. زائران طارم و ماهنشان هم نسبت به ایجرود و سلطانیه بالا بودند سعی کردیم همه آن‌ها را در قالب یک کاروان به عربستان اعزام کنیم.

احدی افزود: پرواز رفت زائران از زنجان - مدینه و مسیر برگشت پرواز زائران از جده به سمت زنجان خواهد بود. در این کاروان افرادی که در چند سال گذشته به دلیل محدودیت عربستان به خاطر وجود بیماری کرونا از رفتن به سرزمین وحی محروم شده بودند، حضور دارند. البته هنوز ثبت‌نام زائران تمام نشده و حدود ۶۰ نفری باقی مانده است که به زودی نفرات بعدی به کاروان‌ها اضافه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.