رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل از توقیف ۱۴۸دستگاه خودرو و موتور سیکلت پلاک مخدوش و ناخوانا طی سه روز گذشته در این استان خبر داد.

۱۴۸ دستگاه وسیله نقلیه پلاک مخدوش در اردبیل توقیف شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ سیدحجت فتاحی  با بیان اینکه طرح برخورد قانونی و بدون اغماض با وسایل نقلیه فاقد پلاک و پلاک مخدوش در استان تداوم خواهد داشت، افزود: در همین راستا در سه روز گذشته ۱۴۸دستگاه خودرو و موتور سیکلت فاقد پلاک و پلاک مخدوش در نقاط مختلف استان اردبیل شناسایی، توقیف و به پارکینگ انتقال یافت.

وی گفت: رانندگانی که عمدی نسبت به جعل در ارقام پلاک انتظامی اقدام کرده بودند، جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اظهار کرد: رانندگی با خودرو و موتورسیکلت فاقد پلاک زمینه ساز وقوع انواع تخلفات و جرم وجنایت بوده و به همین علت پلیس با متخلفان به طور جدی و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس ارقام و مشخصات وسایل نقلیه خود را دست کاری و تغییر دهد به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سرهنگ فتاحی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته ۹۵ درصد رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می کنند و تنها پنج درصد از رانندگان به قوانین و مقررات پایبند نیستند برای همین پلیس در پاسخ به مطالبه عامه مردم اجازه نخواهد داد که پنج درصد راننده متخلف اراده خود را به ۹۵ درصد رانندگان منضبط تحمیل نمایند.

۱۴۸ دستگاه وسیله نقلیه پلاک مخدوش در اردبیل توقیف شد

خودروهای "گذر موقت‌" پلاک نمی‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: خودروهای خارجی پلاک گذر موقت به هیچ عنوان قابلیت دریافت پلاک ملی را ندارند.

سرهنگ فتاحی افزود: مردم برای جلوگیری از بروز تخلفات و پیشگیری از اقدامات سود جویانه برخی افراد در حوزه خودروهای خارجی پلاک گذر موقت به توصیه های پلیس توجه کافی داشته باشند.

وی اظهار کرد: خرید و فروش خودروهای خارجی با پلاک گذر موقت غیر قانونی بوده و اجازه نقل و انتقال ندارند و در مراکز تعویض پلاک به آنها پلاک ملی داده نمی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل بیان کرد: حداکثر مجوز تردد برای خودروهای پلاک گذر موقت ۶ ماه بوده و بعد از اتمام مهلت ۶ ماهه به عنوان کالای قاچاق تلقی و در صورت مشاهده توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ فردی به جز مالک اصلی، اجازه رانندگی با خودروهای گذر موقت را ندارد، ادامه داد: تردد خودروهای پلاک گذر موقت در مهلت مقرر تنها با حضور مالک که اسناد گمرکی به نام وی صادر گردیده مقدور است، در غیر این صورت خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.