باشگاه رئال مادرید پاسخ‌های تندی را به رئیس باشگاه رقیب درباره اتهام حمایت رژیم دیکتاتوری اسپانیا از کهکشانی‌ها داد.

پاسخ تند رئال مادرید به بارسلونا

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه رئال مادرید پس از اظهارات تند «خوان لاپورتا» رئیس باشگاه بارسلونا در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود، ویدئویی را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن ارتباط رژیم دیکتاتوری ژنرال «فرانسیسکو فرانکو» با آبی‌واناری‌ها را نشان می‌داد.

در این ویدئو نشان داده که چطور رئیس رژیم حاکم بر اسپانیا در قرن بیستم میلادی یک بسته نجات مالی را برای جلوگیری از فروپاشی باشگاه بارسلونا تأیید کرد.

ترکش‌های پرونده «نگریرا» و ردپای تاریخ

پس از انتشار خبری درباره اینکه باشگاه بارسلونا در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ و در زمان ریاست «جوزپ بارتومئو» به «خوزه ماریا انریکز نگریرا» نایب‌رئیس کمیته داوران فدارسیون فوتبال اسپانیا مبلغ هفت میلیون یورو پرداخت کرده بود، جنجال‌های زیادی در فوتبال اسپانیا به راه انداخت و رسانه‌ها از آن با عنوان «بارسا گیت» یاد کردند.

موضوع باعث گمانه‌زنی درباره انتخاب داوران مورد علاقه تیم بارسلونا برای بازی‌های این تیم شده اما نگریرا گفته این پول بابت «راهنمایی‌های فنی» به او پرداخت می‌شد تا بارسایی‌ها مطمئن شوند تصمیمات داوری به ضرر آن‌ها نیست و کاملاً بی‌طرفانه است.

حملات روز گذشته لاپورتا به رئال مادرید به این دلیل بود که رئال مادرید اعلام کرده قصد دارد در روند دادگاه درباره این پرونده مشارکت کند. این در حالی است که دادستانی اسپانیا درباره بعد ورزشی این ماجرا تحقیقات خود را اجرا کرده است.

لاپورتا در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود گفت: من می‌خواهم درباره یک باشگاه نکاتی را روشن کنم. این باشگاه، رئال مادرید است؛ باشگاهی که همیشه و از لحاظ تاریخی مورد حمایت و باشگاه رژیم (سابق اسپانیا) بوده است. من می‌خواهم به شما یادآوری کنم که برای بیش از ۷۰ سال، بیشتر افرادی که داوران را تعیین می‌کردند، مدیران، اعضا یا بازیکنان رئال مادرید بودند.

رئیس بارسلونا همچنین دخالت رئال مادرید در روند دادرسی پرونده نگریرا را به موفقیت آبی‌واناری‌ها مرتبط کرد و گفت: رئال مادرید خود را در این پرونده به عنوان قربانی فساد در ورزشی معرفی می‌کنند. این یک خباثت حداکثری است؛ آن‌هم پس از موفق‌ترین دوره در تاریخ بارسلونا. این یک کارزار برای بی‌ثبات‌کردن ماست. پرونده نگریرا یک پرونده فساد ورزشی نیست. رئال مادرید معتقد است آسیب دیده اما آن‌ها هستند که ده‌هاست به فوتبال آسیب زده‌اند.

پاسخ تند رئال مادرید به اتهام حکومتی‌بودن

باشگاه رئال مادرید در ویدئو خود، صحبت‌های لاپورتا را به سخره گرفته و می‌گوید: بارسلونا نشان طلا و الماس را به فرانکو هدیه داد. بارسلونا در سال ۱۹۶۵ فرانکو را شریک افتخاری خود کرد. بارسلونا سه بار توسط فرانکو از ورشکستگی نجات یافت.

در این ویدئو به این موضوع که بارسلونا در زمان فرانکو هشت بار قهرمان لیگ و ۹ بار قهرمان جام حذفی شده و دست رئالی‌ها برای ۱۵ سال از کسب جام کوتاه مانده بود، به کنایه پرسیده شده: واقعاً چه تیمی، تیم رژیم بود؟

شبکه تلویزیونی رئال مادرید در پایان این ویدئو جمله‌ای از «سانتیاگو برنابئو» اسطوره این باشگاه را نقل قول می‌کند که می‌گوید: وقتی من می‌شنوم که رئال مادرید تیم رژیم بوده است، این باعث می‌شود من به گوینده این حرف هر چه از دهانم درمی‌آید، بگویم.

پاسخ‌های بیشتری در راه است

روزنامه «مارکا» نزدیک به باشگاه رئال مادرید نوشته است: کار این باشگاه با انتشار این ویدئو به پایان نرسیده و آن‌ها استدلال‌ها دفاعی دیگری دارند که منتشر خواهد شد. باشگاه رئال مادرید به هیچ وجه برنامه‌ای برای سکوت و یا تحمل هر ادا و اطوار و همچنین بیانیه‌هایی که تاریخ و وضعیت کنونی این باشگاه را زیر سوال ببرد، ندارد.

مارکا همچنین خبر داده پس از حملات لاپورتا که باعث شد باشگاه رئال مادرید ویدئویی را منتشر کند، دو باشگاه شفاف کرده‌اند که روابط بین آن‌ها بیش از پیش متشنج شده و بازگشت آن به قبل نیز بسیار دشوار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.