با تلاش کارآگاهان پلیس عامل اصلی ربودن نوجوان ۱۳ ساله در شهرستان هیرمند دستگیر و فرد ربوده شده به آغوش خانواده خود برگشت.

دستگیری آدم‌ربا و رهایی گروگان ۱۳ ساله در هیرمند

به گزارش قدس آنلاین، سردار دوستعلی جلیلیان   اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر ربودن فردی  در شهرستان هیرمند بلافاصله تیم هایی از پلیس آگاهی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ماموران زبده پلیس مبارزه با جرایم جنایی با حضور در محل ربایش در بررسی های اولیه دریافتند، عاملان این ارتکاب خشن جوانی 13 ساله را ربوده و متواری می شوند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و حفظ جان گروگان بلافاصله طرح مهار در تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان هیرمند و شهرستان های همجوار با همکاری تمامی رده های عملیاتی پلیس به اجرا در آمد.

این مقام ارشد انتظامی  با بیان اینکه در کمتر از2ساعت از زمان گزارش گروگان گیری ماموران با انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی و فنی، مخفیگاه متهمان را شناسایی کردند، افزود: ماموران در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه ضمن رهایی گروگان یکی  از آدم ربایان را دستگیر وجهت سیر مراحل قانونی به مقر پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گروگان صحیح و سالم   به آغوش خانواده بازگشت خاطر نشان کرد: علت و انگیزه این اقدام خشن اختلافات مالی قبلی آدم ربایان با شاکی بوده و پلیس با کسانی که بخواهند نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند با قاطعیت برخورد و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

دستگیری قاتل شهروند زاهدانی در تربت جام 

سردار جلیلیان در تشریح خبر دیگری اظهار داشت: در اواخر بهمن ماه سال گذشته طی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر قتل شهروندی در یکی از محلات شهرستان زاهدان، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در بررسی اولیه ماموران پلیس و طی تحقیقات میدانی در محل مشخص شد که یک نفر با در دست داشتن سلاح کلت اقدام به تیراندازی به طرف مقتول، کرده، که در پی این تیراندازی یک نفر به قتل رسید.

وی بیان کرد: با توجه به متواری بودن قاتل، تلاش پلیس برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه تیم رسیدگی کننده به پرونده، چند روز قبل با اشراف اطلاعاتی خود سرنخ هایی از محل اختفاء متهم در شهرستان تربت جام به دست آوردند، در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه قاتل فراری شناسایی و متهم در عملیاتی ضربتی پس از 2 ماه فرار و زندگی مخفیانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: متهم در بازجوئی های به عمل آمده به قتل با هدف انتقام جوئی در پی اختلافات قبلی اعتراف و پس از تشکیل تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.